کرمانشاه – خبرگزاری مهر: سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: از اول آبان ماه سال جاری تاکنون فروشندگان متخلف محکوم به پرداخت 78 میلیون تومان جریمه نقدی شدند.

ایرج عزیزی درگفتگو با خبرنگارمهر اظهار داشت: درطول یک ماه گذشته در تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه یک هزار و 227 پرونده تخلف مربوط به فروشندگانی که درامرعرضه کالا به مردم دچارانواع تخلفات قانونی شده اند به ثبت رسیده است.

وی این تخلفات را شامل گران فروشی، عدم صدورفاکتور، تقلب درکیفیت و کمیت کالا، کم فروشی واحتکاردانست وتصریح کرد: تا کنون به 895 فقره از این پرونده ها رسیدگی  و با متخلفین به شدت برخورد شده است.

وی در خصوص فروشندگانی که مرتکب احتکار شده اند ابراز داشت: در طول یک ماه گذشته پنج فقره تخلف احتکار مربوط به شهرستان های صحنه و کرمانشاه کشف شده که هم اکنون درحال رسیدگی به کارآنان هستیم.

عزیزی اظهار داشت: درصورت کشف کالا و اجناس احتکارشده محتکر به محکوم به پرداخت جریمه ی معادل 50 درصد کل کالای کشف شده می شود.

وی افزود: امتناع فروشندگان ازعرضه کالا به مردم تخلف محسوب می شود به طوری که جریمه احتکارفروشندگانی که کالاهای مورد نیازمردم را به صورت عمده عرضه می کنند ازخرده فروشان بسیارسنگین ترخواهد بود.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: درصورت مشاهده فروشندگانی که ازعرضه کالا امتناع می کنند توسط ماموران تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ملزم به فروش کالا می شوند.

ایرج عزیزی اظهارداشت:همکاری وهوشیاری مردم دربرخورد با فروشندگان متخلف بسیارمهم است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان کرمانشاهی درصورت مشاهده هرگونه تخلف شامل کم فروشی، گران فروشی،عدم صدور فاکتور، تقلب و احتکار توسط فروشندگان عرضه کالا در سطح استان می توانند با شماره تلفن 124 تماس حاصل کنند.

وی گفت: شهروندان همچنین می توانند با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 30009651 به صورت اریگان، بازرسان تعزیرات حکومتی را درجریان تخلف فروشندگان سطح شهر کرمانشاه قراردهند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: نتیجه پیگیری های ماموران این سازمان درارتباط با شکایت شهروندان به اطلاع آنان خواهد رسید.