یک روزنامه آلمانی در گزارشی کاهش رتبه اقتصادی فرانسه توسط موسسات اعتبار سنجی معتبر را موجب تزلزل کشورهای حوزه یورو و افزایش نگرانیها درباره تشدید بحران اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" در مطلبی نوشت: ده ماه بعد از اینکه موسسه اعتبار سنجی "استاندارد اند پورز" رتبه اعتباری فرانسه را کاهش داد موسسه مودیز نیز مشابه این اقدام را انجام داد. با کاهش رتبه اعتباری دومین اقتصاد ملی در منطقه یورو همچنین ارزش یورو نیز متزلزل شده است.

به این ترتیب با کاهش درجه اعتباری فرانسه نگرانیها درباره تشدید بحران یورو نیز افزایش یافته است. این کاهش رتبه اقتصادی می تواند تاثیراتی روی درجه اعتبار چتر نجات یورو و صندوق ثبات مالی اروپا نیز داشته باشد.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: فرانسه دومین اقتصاد ملی در منطقه یورو بوده و در کنار آلمان یک تضمین بزرگ برای چتر نجات یورو می باشد که قرار است از آن به کشورهای بحران زده ای از جمله یونان،ایرلند و پرتغال وهمچنین به بانکهای متزلزل اسپانیا کمک  شود.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: کاهش درجه اعتباری فرانسه از طرف موسسه مودیز غافلگیر کننده نبود و در ژانویه گذشته نیز موسسه "استاندارد اند پورز" رتبه اعتباری این کشور را کاهش داده بود. در آن زمان سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه بود. بعد از روی کار آمدن اولاند هم فرانسه همچنان زیر نظر بررسی های دقیق موسسات اعتبار سنجی قرار گرفت.

موسسه مودیز علت کاهش رتبه اقتصادی فرانسه را این طور ارزیابی می کند که شایستگی رقابت این کشور از دست رفته و بازارهای خدمات،کالا و کار در فرانسه راکد است. اولاند به شرکای سوسیال خود تا پایان سال زمان داده است که درباره اصلاح بازار کار با یکدیگر توافق کنند.