بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه مشکلی برای تامین داروهای ورد نیاز نداریم، گفت: 98 درصد داروهای مورد نیاز در داروخانه‌های استان بوشهر موجود است و دیگر داروها نیز مشابه دارند.

دکتر یحیی رضائی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به مشکلات دارویی موجود در کشور برنامه‌ای تدارک دیده شد که داروهای بیماران خاص که از حساسیت بالاتری برخوردارند بامدیریت و برنامه زمان بندی شده به داروخانه ها تزریق شود تا بیماران دچار کمبود نشوند.

وی اضافه کرد: با ایجاد یک انبار دارویی استراتژیک در دانشگاه علوم پزشکی تاکنون نه تنها در توزیع اینگونه اقلام دارویی دچار مشکل نشده‌ایم بلکه در مواقع ضروری، استان‌های مجاور نیز از این انبار استفاده کرده‌اند.

رضایی افزود: هم‌اکنون بیش از 98 درصد داروهای تجویز شده توسط پزشکان در داروخانه‌های استان وجود دارد و آن دسته از داروهایی که موجود نیست دارای مشابه هستند که این موضوع در امر درمان خللی ایجاد نمی‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: دولت برای دارو از ارز مرجع استفاده می‌کند که باعث شده افزایش قیمت چشمگیر نباشد.

وی با بیان اینکه یکی از کم‌ترین مشکلات تامین و تهیه دارو در سطح کشور در استان بوشهر است، افزود: به طور مرتب داروهای مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و به سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود تا در کمترین زمان در اختیار استان قرار گیرد.

رضایی در مورد توزیع دارو و مشکلات آن در استان بوشهر گفت: شرکت‌های پخش دارو در استان بوشهر از 10 شرکت به 26 شرکت در استان افزایش یافته و رقابت خوبی بین شرکت‌ها برای پخش ایجاد شده و همین امر موجب شده داروها در کمترین زمان به داروخانه‌ها تحویل شود.

وی اضافه کرد: در مورد داروهای خارجی هم به خاطر تحریم‌ها و خرید نقدی توسط شرکت‌های واردکننده مدت زمان وصول چک‌های دارویی شرکت‌ها که توسط داروخانه‌ها صادر می‌شود کم شده و این امر موجب بروز مشکلاتی برای داروخانه‌ها به منظور تامین منابع مالی شده است.