رودبار - خبرگزاری مهر: امام جمعه لوشان گفت: حضرت زینب (س) با خطبه های آتشین خویش، تبلیغات دروغین بنی امیه را خنثی و زمینه انقلاب را در کوفه و شام فراهم کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر بابایی عصر امروز به مناسبت ماه محرم در جمع مردم شهر لوشان افزود: این بانوی بزگوار مردم کوفه را به دلیل پیمان شکنی شان از خواب غفلت بیدار ساخت و نیز هیاهوی تبلیغات دروغین یزید در میان مردم شام را برملا ساخت.

وی اظهارداشت: حضرت زینب ( س ) افزون بر ویژگی های همچون عفت، صبر، عقیله بنی هاشم، عالمه غیرمعلمه و شریکه الحسین بودن، نقش سرنوشت سازی در نهضت کربلا و حفظ این قیام عظیم داشت.

امام جمعه لوشان با بیان اینکه امام حسین(ع) پدید آورنده نهضت بود ولی ادامه دهنده آن خواهرش حضرت زینب علیها السلام شد، گفت: عقیله بنی هاشم، زینب کبری (ع) از شخصیت های تاثیرگذار این نهضت عظیم است که در ماندگاری و جاودانی آن نقشی بی بدیل ایفا کرد.

وی افزود: این بانوی با عظمت پس از شهادت امام حسین علیه السلام و یاران ایشان در کربلا در کوفه و شام، رسالت خویش را به خوبی انجام داد و با استفاده از فرصت ها، ضربه های کاری بر دشمن وارد ساخت.

بابایی با بیان اینکه نهضت خونین و جاودانه کربلا از مهمترین حوادث تاریخ اسلام به شمار می رود، اظهارداشت: ابعاد انقلاب حسینی از زوایای گوناگون قابل بررسی است.

وی تاکید کرد: این نهضت حق را از باطل جدا کرد و تاثیری ژرف بر بیداری مسلمانان گذارد و از سوی دیگر تبلیغات سوء چندین ساله امویان را نقش بر آب ساخت.

امام جمعه لوشان ادامه داد: در طول تاریخ، انقلاب های فراوانی به وقوع پیوسته و افراد بسیاری از خودگذشتگی و فداکاری کرده اند اما با گذشت زمان از یادها فاصله گرفته ولی نهضت عاشورا در دل های مسلمانان، ماندگار شده است.