بوشهر - خبرگزاری مهر: با تداوم بارندگی‌های استان بوشهر طی دوشنبه‌شب، بسیاری از خیابان‌ها در شهرها و روستاهای مختلف استان بوشهر دچار آبگرفتگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر همچنان ادامه دارد و شدت بسیار زیاد این بارش‌ها در کنار تداوم بارش باعث شده تا بسیاری از شهرها و روستاهای استان بوشهر به استخر آب تبدیل شوند و عبور و مرور در این نقاط به سختی انجام شود.

در بوشهر برخی از خیابان‌ها صحنه حرکت خودروها در میان آب است و کندی رفت و آمدها را سبب شده است. فضای سبز نیز بر اثر وزش باد شدید و بارش‌های فراوان آسیب دیده‌اند و شهرداری و دیگر نهادهای مسئول در حال ایجاد شرایط مطلوب برای عبور و مرور و همچنین پاکسازی خیابان‌ها هستند.

آب موجود در خیابان‌ها به برخی از منازل نیز وارد شده و باعث آبگرفتگی داخل خانه‌ها شده و مشکلات فراوانی را برای ساکنین این منازل بوجود آورده است.

بارندگی‌های دوشنبه‌شب در بوشهر باعث شد تا برق این شهر برای ساعتی قطع شود که با تلاش کارکنان شرکت توزیع نیروی برق، مشکل برطرف شد و بار دیگر برق وارد مدار شد.

میزان‌ بارش‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر به گونه‌ای است که به اعتقاد مردم، بارش‌های سه روز اخیر کم‌سابقه و یا بی‌سابقه بوده است.

در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر تیم‌های مدیریت بحران با ریاست فرمانداران تشکیل شده و مشغول تسهیل در رفت و آمدها و برطرف کردن مشکلات و نیازهای مردم هستند.

لزوم خودداری از سفرهای غیرضروری درون شهری و برون شهری

ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز از مردم خواسته است تا با توجه به شرایط نامساعد جوی از انجام سفرهای غیرضروری شهری و برون شهری خودداری کنند.

 بر اساس اعلام فرماندار شهرستان دشتستان، به دلیل شدت بارندگی، برخی از مناطق شهرستان دشتستان دچار آب‌گرفتگی شده است و شهرداری‌ها در تمام شهرهای دشتستان در حال پاکسازی مناطق برای برطرف شدن آب‌گرفتگی هستند.

از کنگان نیز خبر می‌رسد که بارندگی در مناطق جنوبی استان نیز دارای شدت فراوانی بوده است و آبگرفتگی خیابان‌ها و همچنین ورود گل و لای به خیابان‌ها از جمله مشکلات بارندگی‌ها اخیر بوده است.

بر اساس اعلام شهرداری آبپخش، آبگرفتگی خیابان‌های این شهر باعث ورود و تجمع آب در منازل مسکونی شده است و بیش از 500 منزل مسکونی در این شهر دچار آبگرفتگی شده است.

آبگرفتگی در خیابان‌های گناوه ادامه دارد

در شهرستان‌های شمالی استان بوشهر یعنی گناوه و دیلم نیز بارندگی‌ها شدید بوده و با توجه به عدم رسیدگی به کانال‌های دفع آب‌های سطحی در شهر گناوه، مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد شده و گناوه به یک استخر تبدیل شده است.

فرماندار شهرستان دیلم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارندگی‌ها در استان بوشهر و به‌ویژه در شهرستان‌های شمالی بسیار زیاد بوده و همین بارش‌ها باعث کندی عبور و مرور در برخی محورها از جمله محور ارتباطی استان بوشهر به خوزستان در مسیر روستای عامری به بهبهان شده است.

ماشالله احمدی در ادامه به برخی خسارات به شبکه‌های برق شهرستان دیلم اشاره کرد و افزود: با توجه به تخریب برخی از پایه‌های برق در این شهرستان، شبکه برق دچار قطعی شده بود که با تلاش ماموران اداره برق، بار دیگر شبکه وصل شد.

وی به بروز خسارات در برخی از دامداری‌های این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کشاورزان این شهرستان از این بارندگی‌ها ابراز رضایت کرده‌اند و این بارندگی‌ها می‌تواند در رونق کشاورزی این شهرستان نقش مهمی داشته باشد.

بر اساس اعلام و پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان بوشهر، بارش‌ها در شهر بوشهر تا فردا صبح هم ادامه دارد و شهرستان‌های جنوبی استان نیز تا عصر فرد ا شاهد بارش باران خواهند بود.

....................
سعیدرضائی