خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از افتتاح نخستین منطقه ویژه اقتصادی لرستان در شهرستان ازنا خبر داد.

عباس قائد رحمت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با پیگیریهایی که انجام دادیم کد گمرگی حوزه دورود و ازنا صادر شده و این گمرک در منطقه ویژه اقتصادی ازنا افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه به زودی اولین منطقه ویژه اقتصادی استان لرستان در این حوزه به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: تمهیدات و بسترهای لازم برای افتتاح این منطقه ویژه اقتصادی اندیشیده شده و به زودی با هماهنگی مسئولان کشوری و استانی این موضوع محقق می شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه گمرک مستقل مربوط به این حوزه نیز در منطقه ویژه اقتصادی ازنا افتتاح می شود، یادآور شد: افتتاح این منطقه ویژه و گمرک آن در فعالیتهای اقتصادی کل استان و غرب کشور موثر خواهد بود.

قائد رحمت با یادآوری اینکه شهرستانهای دورود و ازنا در بخشهای مختلف به ویژه معادن و سنگ دارای ظرفیت صنعتی هستند، عنوان کرد: هم اکنون بیش از 80 درصد صادرات استان از همین منطقه دشت سیلاخور که شامل شهرستانهای دورود، ازنا، الیگودرز و بروجرد است انجام می شود.