نیشابور - خبرگزاری مهر: برداشت زعفران از مزارع نیشابور به اتمام رسید و تشکیل محفل انس با قرآن توسط دختران دانش‌آموز عناوین اخبار کوتاه نیشابور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: برداشت زعفران از مزارع نیشابور به اتمام رسید و عطر زعفران در دشت‌های نیشابور پیچید.

غلام‌رضا نبوی‌نامقی افزود: سطح زیر کشت گیاه زعفران در نیشابور سه هزار و 100 هکتار است که شامل دو هزار و 800 هکتار زمین بارور و 300 هکتار زمین غیر بارور و جوان می‌شود.

وی بیان داشت: زعفران نیشابور غالبا در مناطق مرکزی، بخش میان‌جلگه و زبرخان این شهرستان کشت می‌شود.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ادامه داد: میزان درآمد ناخالص کشاورزان شاغل در این بخش با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از 495 هزار نفر، مبلغی بالغ بر 254 میلیارد ریال است.

دختران دانش‌آموز نیشابوری محفل انس با قرآن کریم برگزار کردند

محفل انس با قرآن کریم و مرثیه‌سرائی حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) در مرکز آموزشی نمونه محبوبه محبی نیشابور برگزار شد.

معاون پرورشی مرکز آموزشی نمونه محبی نیشابور در این مراسم گفت: برگزاری محفل انس با قرآن هدایت‌کننده کج‌روی‌ها و انحرافات جامعه به سمت روشنگری است.

مهین حصاری افزود: برپایی محفل معنوی انس با قرآن نقش موثر و سازنده‌ای در راستای قرآن‌آموزی در سطح جامعه و به ویژه بین دختران دارد.

حصاری بیان کرد: این برنامه با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) برگزار شد.

تشکیل قدرتی از مردم و برای مردم بنیادی‌ترین انگیزه بسیج است

بنیادی‌ترین انگیزه بنیان‌گذاران بسیج در جمهوری اسلامی ایران، تشکیل نهادینه قدرتی از مردم با مردم و برای مردم بود؛ نیرویی که از وطن، شهروندان، دست‌آوردها و انقلاب مردم‌نهاد آن نگهداری کند.

فرماندهی انتظامی نیشابور در پیامی با گرامیداشت هفته بسیج، این روزها را به تمام راست‌قامتان  بسیجی تبریک گفته است و پایداری روز افزون خدمتگزاران به مردم را از خداوند خواسته است.

سرهنگ محمد‌حسن امیری در این پیام افزوده است: عاشورا، جریان خون آزادی‌خواهی و آزادگی‌طلبی در رگ‌های تمام تاریخ است؛ عاشورا، سیری است بی‌وقوف، رودخانه‌ای است از ازل تا ابد که کام تشنگان حقیقت را سیراب می‌سازد.

امیری بیان کرده است: بی‌گمان بهترین و مطمئن‌ترین پایگاه محافظت‌کننده از مردم، خود مردم هستند.