بجنورد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از 140 میلیارد تومان از اعتبارات پروژه های مصوب در سفر مقام معظم رهبری به این استان، تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی بیغش عصر سه شنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی از کلنگ زنی پروژه خط آهن بجنورد- مشهد و افتتاح چندین طرح دیگر این استان در جریان سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی خبر داد.

وی افزود: در جریان سفر رئیس جمهور به این استان که چند هفته دیگر انجام می شود، علاوه بر کلنگ زنی پروژه خط آهن بجنورد- مشهد، طرح های دیگری از جمله نه هزار و 310 واحد مسکونی مسکن مهر، آسفالت 90 کیلومتر راه روستایی، چهار ساختمان اداره کل در مرکز استان، 9 پروژه برق رسانی، طرح های آب رسانی به بجنورد و اسفراین، سد گلول و دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی افتتاح خواهند شد.

احمدی بیغش با اشاره به اینکه طرح آب رسانی از سد شیرین دره به بجنورد نیز در حال حاضر آماده افتتاح است، تصریح کرد: این پروژه و طرح آب رسانی به شهر اسفراین از سد اسفراین نیز در سفر ریاست جمهوری افتتاح می شوند.

وی همچنین در مورد طرح تکمیل بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان نیز اظهار داشت: در جریان سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به خراسان شمالی، پنج میلیارد تومان برای پرداخت دیون پیمانکاران این طرح تخصیص یافت که به همراه تخصیص پنج میلیارد تومانی 20 روز گذشته برای این طرح، در مجموع 10 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت طلب پیمانکاران عمده این طرح جذب شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس وعده پیمانکاران قرار است تا پایان سال جاری 40 کیلومتر از این بزرگراه تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

وی در ادامه از راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان شمالی نیز خبر داد و افزود: دفتر نمایندگی این وزارت خانه در حال حاضر در ساختمان استانداری شماره دو راه اندازی شده و مردم این استان می توانند تمامی امور مربوط به این وزارت خانه را در بجنورد انجام دهند.

احمدی بیغش در مورد راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت هیچ بودجه ای را برای راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی تخصیص نمی دهد و می بایست این مناطق توسط بخش خصوصی راه اندازی شوند، راه اندازی این منطقه ویژه در خراسان شمالی به تاخیر افتاده اما با رایزنی های صورت گرفته و با توجه به اینکه خراسان شمالی از نظر زیرساخت ها ضعیف است، قرار شده تا بخش دولتی دو میلیارد تومان در این راستا هزینه کند.

وی گفت: این دو میلیارد تومان صرف اجرای خدمات اولیه از جمله دیوارکشی محوطه، خدمات آب، برق، گاز و ... می شود تا سرمایه گذاران با رغبت بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقدام کنند.

استاندار خراسان شمالی در مورد طرح های مهر ماندگار این استان نیز عنوان کرد: در خراسان شمالی 33 طرح در زمره طرح های مهر ماندگار قرار گرفته اند که تمامی این طرح ها به غیر از ساختمان استانداری، تا تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسند.

به گفته وی طرح احداث ساختمان استانداری خراسان شمالی به علت اینکه هنوز ردیف بودجه ای خاصی ندارد، به کندی پیش می رود و احتمالا به موعد اتمام طرح های مهر ماندگار نخواهد رسید.

احمدی بیغش همچنین از تخصیص 140 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات پروژه های مصوب در سفر رهبری به خراسان شمالی خبر داد و افزود: این اعتبار برای اجرای پروژه های آب رسانی، راه روستایی، سدسازی و ... در مناطق مختلف استان تخصیص یافته است.