بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل آبفای استان بوشهر گفت: پیشرفت طرح فاضلاب بوشهر 65 درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن درفشان پیش‌ازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب بوشهر دارای 15 هزار مترمکعب ظرفیت است که با توجه وجود زه آب و ایجاد کانال‌های زهکشی و آب‌های سطحی هم اینک  30 هزار مترمکعب فاضلاب به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تصفیه‌خانه جوابگوی این میزان فاضلاب نیست، خاطرنشان ساخت: مطالعات طرح ارتقای تصفیه‌خانه بوشهر در دست اجراست که با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان بوشهر به وجود 28 هزار مشترک فاضلاب در بوشهر، سه هزار نفر در گناوه و یک‌هزار نفر در دیلم اشاره کرد و افزود: اعتبار مصوب ادامه طرح فاضلاب بوشهر هفت میلیارد تومان، گناوه 2.5 میلیارد تومان و دیلم 1.5 میلیارد تومان است.

وی از اختصاص 30 درصد طرح فاضلاب بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون 47 میلیارد تومان صرف این طرح شده است که برای تکمیل آن به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

درافشان به پیشرفت 65 درصدی طرح فاضلاب بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: برای طرح فاضلاب دیلم تاکنون 17 میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن به 50 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به عدم اجرای طرح فاضلاب در چهار محله شمالی، جنوبی، بهمنی، سنگی و صلح آباد اشاره کرد و گفت: از 280 کیلومتر خطوط فرعی 125 کیلومتر آن هنوز اجرا نشده است و امسال به دلیل مشکلات اعتباری طرح به کندی اجرا می‌شود.