دشتستان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان دشتستان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر بیش از 4هزار هکتار زمین‌های کشاورزی دشتستان خسارت دید.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین خسروی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به خسارات و تلفات بارندگی‌های اخیر در شهرستان دشتستان اشاره کرد و اظهار داشت: چهار نفر در این شهرستان بر اثر بارندگی‌ها فوت شده است و یک نفر نیز در این حادثه مفقود شده است.

وی فرد مفقود شده را یک خانم 17 ساله معرفی کرد و بیان داشت: این فرد هنگامی که به همراه برادرش در کنار یک رودخانه فصلی توقف کرده بودند، پس از پیاده شدن برادرش از خودرو بر اثر جریان تند آب خودرو وارد رودخانه می‌شود و این دختر در رودخانه غرق می‌شود و جستجو برای یافتن وی همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان دشتستان در ادامه به خسارات مالی بارندگی‌های اخیر نیز اشاره کرد و ادامه داد: 450میلیارد ریال خسارت بدون توجه به خسارات بخش کشاورزی و دامداری در شهرستان دشتستان وارد شده است.

وی با اشاره به ورود خسارات جدی به مجتمع بزرگ دام و طیور در روستای زیارت اشاره کرد و بیان داشت: به بیش از چهار هزار هکتار زمین‌های کشاورزی، صیفی و سبزیجات 30 تا100درصد خسارت وارد شده است.

خسروی بیشترین خسارات وارده در شهر برازجان را در محلات حسین‌آباد، علی آباد و گرمسیر عنوان کرد و افزود: خسارت‌های جدی به عمران شهری، روستایی و تاسیسات زیربنایی و تخریب زمین‌ها و محصولات کشاورزی وارد شده است.

قطعی برق در پنج شهر و 19 روستای دشتستان رفع شد

وی از فعالیت 72 اکیپ عملیاتی برای تعمیرات و رفع نقاط مشکل دار برق در شهرستان دشتستان اشاره کرد و عنوان داشت: پنج نقطه شهری و 19 روستای شهرستان دشتستان با قطعی برق مواجه شده بود که با تلاش کنان تعمیرات برق این مشکلات رفع شد.

 فرماندار دشتستان در ادامه به مشکلات این بارندگی‌ها در حوزه راه اشاره کرد و بیان داشت: ریزش کوه در راه اصلی ارتباطی با استان فارس و آب گرفتگی پل کلل و بسته شدن راه ارتباطی با بخش شمالی استان و استان خوزستان از جمله مشکلاتی بود که در حوزه راه ایجاد شد.

وی با اشاره به در محاصره قرار گرفتن برخی از نقاط روستایی در بخش مرکزی، آبپخش و شبانکاره، خاطرنشان ساخت: با تلاش به‌موقع نیروهای راه و شهرسازی همه راه‌های اصلی و فرعی و روستایی به غیر از روستای زکریایی بخش شبانکاره بازگشایی شده که این نقطه نیز در حال پاکسازی و لایه روبی است.   

خسروی با اشاره به اتصال شبکه‌های آب در اکثر نقاط شهری و روستایی شهرستان دشتستان، ادامه داد: در حوزه آب با توجه به این که خط دو و سه آب‌رسانی محرم دچار آسیب جدی شده بود تا حدود زیادی برطرف شد.

وی کشته شدن چهار نفر از شهروندان برازجانی، آب گرفتگی و خسارت به دوهزار واحد مسکونی و آواره و مختل شدن زندگی ساکنان آنها را به عنوان دیگر پیامدهای بارندگی و سیل در دشتستان عنوان کرد.