وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لایحه بودجه سال 92 پیشنهاد افزایش مستمری مددجویان نهادهای حمایتی را مطرح خواهیم کرد و همچنین بن خرید کالا نیز به مددجویان اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه واگذاری خودروهای مناسب سازی شده معلولان به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه مستمری مددجویان پاسخگوی تمامی نیازهای آنان نیست به همین دلیل با موافقت رئیس جمهور بن خرید کالا به آنها اختصاص داده می شود که برای خانواده دارای یک معلولان 45 هزار تومان ، 2 معلول 55 هزار تومان  و 3 معلول 75 هزار تومان است.

به گفته وی، تا قبل از پایان سال طی یک یا دو مرحله به مددجویان بن خرید کالا تخصیص می یابد.

وی تاکید کرد: به منظور رفع مشکلات مددجویان نهادهای حمایتی هر ساله پیشنهاد افزایش مستمری آنان را در لایحه بودجه مطرح کرده ایم و امسال نیز در بودجه 92 درخواست افزایش مستمری آنها را خواهیم داشت که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد ارسال بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به هیئت دولت نیز گفت: هنوز بازنگری این قانون از سازمان بهزیستی خارج نشده است و به محض تکمیل آن و ارسال به وزارت رفاه به هیئت دلت برای بررسی و تصویب فرستاده خواهد شد.

شیخ الاسلامی در مورد بیمه زنان خانه دار نیز ادامه داد:  چنانچه گروههایی از زنان  بخواهند نسبت به بیمه شدن خود اقدام کنند ما از آن استقبال می کنیم و مشکلی در این خصوص نیست و همچنین چنانچه همسران آنان نیز حق بیمه را تقبل کنند نیز می توانند بیمه شوند.