مشهد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان رضوی با سرکنسول جدید ترکمنستان در مشهد دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین فروزان مهر در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکمنستان خواستار توسعه روابط منطقه ای و استانی بین خراسان رضوی و استان های همجوار در ترکمنستان شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی می تواند زمینه ساز تحکیم و گسترش تعاملات بین دو کشور باشد.

فروزان مهر با اشاره به اهمیت و نقش بازارچه مرزی باجگیران در ترانزیت کالا به آسیای میانه و مرکزی برنامه ریزی در جهت افزایش فعالیت این بازارچه را خواستار شد.

وی افزود: برگزاری جلسات تخصصی برای شناسایی موانع موجود در مسیر گسترش مناسبات و تلاش برای رفع آن در قالب یادداشت تفاهم نامه های مشترک از جمله مواردی ست که پیگیری خواهد شد.

سردار محمد گالاجایف، سرکنسول جدید ترکمنستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور و ماموریتش در مشهد بیان کرد: با توجه به سابقه روابط واراده مسئولان دوکشور، روند این مراودات رو به رشد ارزیابی می شود.

وی با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران و برنامه ریزی برای افزایش سطح مبادلات تا سقف 10 میلیارد دلارافزود: باید افق های جدیدی در روابط دو کشور گشوده شود.

سرکنسول ترکمنستان اظهار کرد: احداث سد دوستی، خط آهن و بازارچه های مرزی از جمله مهم ترین ظرفیت ها برای توسعه مناسبات است که باید از آن ها بهره جست.

در این دیدار که رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شمال شرق کشور نیز حضور داشت، سر کنسول ترکمنستان فرمان نامه خود را تسلیم استاندار خراسان رضوی کرد.