در آیین اختتامیه هفتمین سوگواره هنر عاشورایی که عصر دیروز در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد برگزیدگان این دوره از جشنواره با رای هیات داوران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم  اختتامیه که عصر دیروز دوشنبه 13 آذرماه برگزار شد، هیات داوران بعد از بررسی و داوری 1500 اثر راه یافته به این دوره از سوگواره هنر عاشورایی برگزیدگان خود را در بخش‌های پوستر و تصویرسازی  با موضوع حماسه عاشورا، پوستر و تصویرسازی با موضوع  حضرت علی اکبر و پوستر با موضوع پرچم‌های سوگواری اعلام کردند.

با رای هیات داوران در بخش پوستر با موضوع حماسه عاشورا محمد جواد زهادت از قم  موفق به کسب رتبه اول این دوره از جشنواره و دریافت دیپلم افتخارو جایزه نقدی شد.

در این بخش رتبه دوم و جایزه نقدی به محمدصابر شیخ رضایی  از تهران و لوح تقدیر، رتبه سوم و جایزه نقدی را به علیرضا جوادی از تهران اهدا شد.

در بخش تصویرسازی با موضوع حماسه عاشورا رضا دالوند  ازلرستان به دریافت رتبه اول، دیپلم افتخارو جایزه نقدی، نرگس دلاوری  از تهران به دریافت رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی و محمدرضا صدیق از اردبیل؛به دریافت رتبه سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی از سوی هیات داوران نائل شدند.

بر این اساس در  بخش پوستر با موضوع حضرت علی اکبر(ع) جایزه نقدی بدون ذکر الویت به میثم خالوندی از سمنان، احمد عزیزپور از ایلام ، محسن جعفری از خراسان رضوی و علیرضا جوادی از تهران تعلق گرفت.

همچنین در بخش تصویرسازی هفتمین سوگواره هنر عاشورایی با موضوع حضرت علی اکبر(ع) دیپلم افتخار، رتبه اول و جایزه نقدی به سیدمیثم موسوی ازتهران، لوح تقدیر، رتبه دوم و جایزه نقدی به مهرناز سراج القوم از کرمان و لوح تقدیر، رتبه سوم و جایزه نقدی به عصمت خاکی از اصفهان اهدا شد.

بنا بر این گزارش هیئت داوران هفتمین سوگواره هنر عاشورایی در بخش پوستر با موضوع پرچم های سوگواری با توجه به تعداد کم آثار نتوانست به انتخاب نفرات اول تا سوم دست زند به همین منظور لوح تقدیر و جایزه نقدی را بدون ذکر الویت به حمید قربان پور از خراسان رضوی، محمدصابر شیخ رضایی از تهران، علیرضا پور اکبری از تهران و امین الله صادقی رودانی از هرمزگان اهدا کرد.

همچنین نمایشگاه آثار راه یافته به هفتمین سوگواره هنر عاشورایی نیز افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه‌ محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مسعود نجابتی دبیر هنری هفتمین سوگواره هنر عاشورایی حضور  داشتند.

در این نمایشگاه 106 اثر در دو بخش پوستر و تصویرسازی  در نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری شماره یک خانه عکاسان به معرض دید علاقمندان گذاشته شد. این نمایشگاه تا 30 آذر ماه پذیرای علاقمندان است.