یزد - خبرگزاری مهر: با برگزاری همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در دانشگاه یزد، الگوی خانواده ایرانی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد از برگزاری همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در دانشگاه یزد خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این همایش از سوی دفتر مقام معظم رهبری به مرکز امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری واگذار شده و بر اساس تفاهم نامه امضا شده، این همایش در استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان شرقی و یزد برگزار می شود.

حجت‌الاسلام علی هندیانی با اشاره به علت انتخاب یزد برای برگزاری این همایش عنوان کرد: زن و خانواده یزدی از اصالت بیشتری برخوردار است و تلاش می شود با نهادینه کردن مقالات ارائه شده در این همایش در میان خانواده های یزدی، زن و خانواده یزدی را به الگویی برای تمام خانواده های کشور معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از فرهنگها از جمله پادرمیانی خانواده ها برای رفع مشکلات زوجین و خانواده ها، حمایت و تلاش خانواده ها برای سر گرفتن ازدواج ها همچنین قناعت و ... هنوز در خانواده های یزدی پررنگ است، افزود: تلاش می کنیم با خروجی مقالات این همایش، این فرهنگ ها را پررنگتر از قبل برای تمام خانواده ها ترسیم و به عنوان الگو معرفی کنیم.

دبیر این همایش، خانواده یزدی را خانواده ای با اصالت، با قناعت، دارای انگیزه های قوی دینی و ... خواند و اظهار امیدواری کرد: با ورود اندیشمندان و فرهیختگان یزدی به این عرصه، بتوانیم لبیک مناسبی به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی بدهیم.

هندیانی محور مقالات را سبک زندگی و عدالت جنسیتی عنوان کرد و افزود: مقالات این همایش در بحث سبک زندگی در 21 محور از جمله جایگاه و اهمیت مفهوم سبک زندگی، نقش زن و خانواده در جامعه و شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی ایرانی، بایدها و نبایدهای سبک زندگی، تعامل و سلامت خانوادگی، تاثیر رسانه‌ها در الگوسازی و سبک زندگی، آسیب‌شناسی سبک زندگی در قومیت‌های مختلف استان یزد، بهداشت روانی زن و ارتباط آن با سبک زندگی، جایگاه تعداد فرزندان در الگوی زندگی اسلامی و .... قابل ارائه خواهد بود.

وی افزود: در بحث عدالت جنسیتی نیز مقالات در هشت عنوان از جمله دیدگاه اسلام در مورد عدالت جنسیتی، بررسی عدالت جنسیتی و تساوی حقوق زن و مرد، دیدگاه علوم نظری به عدالت جنسیتی و ... از جمله این عناوین است.

وی یادآور شد: استقبال از این همایش تاکنون خوب بوده و 10 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

هندیانی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش را پنجم دی‌ماه و زمان برگزاری همایش را 19 دی‌ماه در دانشگاه یزد اعلام کرد.

وی افزود: علاقمندان می توانند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه یزد ارائه کنند.