نهاوند - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: برداشت محصول زعفران از مزارع شهرستان نهاوند آغاز شده است.

خدایار ظفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کشت پیازچه زعفران در فصل تابستان انجام شده و برداشت این محصول که از اواسط آبان ماه شروع شده، تا اواسط آذر ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: امسال بیش از سه و دو دهم هکتار از مزارع این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافت و پیش بینی می شود حدود 15 کیلو زعفران خشک از این مزارع به دست آید.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در حال حاضر مزارع کاشت زعفران در منطقه روستای فارسبان نهاوند قرار دارند و زعفران کشت شده تا هفت سال در زمین قابل برداشت است و می تواند بصورت تلفیقی در باغات در کنار محصولات دیگر کشت شود.

ظفری افزود: اقدامات به زارعی، انتخاب بذر کافی و مناسب، استفاده از کودهای ریزمغذی و استفاده از کودهای آلی همراه با کودهای ماکرو، فسفات، پتاس و ازت در پاییز موجب افزایش عملکرد مزارع زعفران می شود.

وی گفت: در زمینه کاشت و برداشت زعفران در شهرستان نهاوند 12 نفر مشغول فعالیت هستند و این محصول که به نسبت سایر محصولات کشاورزی به میزان آب کمتری نیاز دارد، می تواند جایگزین مناسبی برای دیگر محصولات کشاورزی نهاوند باشد.

وی در پایان اعطای تسهیلات بانکی و آموزش بهره برداران را باعث ترغیب بیشتر کشاورزان به کشت این محصول با ارزش و گران قیمت دانست.