اصفهان – خبرگزاری مهر: سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با انتقاد از داوری دیدار تیم های شهرداری و فولادماهان گفت: ای کاش داوران نه به سود تیم بلکه منصفانه سوت می زدند.

اسدالله کبیر در گفتگو با خبرنگار مهر معتقد است اشتباهات فاحش داوری در دیدار تیمش مقابل فولادماهان باعث شد تیمش آن طور که باید نتواند در این بازی عمل کند.

وی افزود: شروع بازی با اشتباهات داوری همراه بود و این اشتباهات روی بازی ما اثر گذاشت. به خصوص در پریود دوم که چند اشتباه فاحش داورباعث شد تیم ما از گرفتن نتیجه مساوی در این وقت بازبماند.

سرمربی تیم گرگان از مسئولان فدراسیون خواست که برای تمامی بازی ها از داورانی استفاده کند که عادلانه سوت بزنند و گفت: تیم من در هر شرایطی به فولادماهان می باخت اما اگر این اشتباهات داوری وجود نداشت ممکن بود به جای 28امتیاز اختلاف با 10-15اختلاف ببازد.

وی افزود: ما نمی خواهیم داور به سود ما سوت بزند ما داوری می خواهیم که عادلانه قضاوت کند نه اینکه اشتباهات یک طرفه و داور یک طرفه قضاوت کند.

کبیر به مصدومیت بابک نظافت در این دیدار هم اشاره کرد وگفت: در پروید دوم متاسفانه یکی از بهترین بازیکنان من آسیب دید که تا آخر هم نتوانست به زمین بیاید و همین موضوع دست من را بست. من دو گارد راس داشتم هر دو را گذاشتم ولی بازیکن جایگزین بابک و سایرین نتوانستند جای خالی او را پر کنند. با حضور بابک در زمین فشار مضاعفی به حریف وارد می شد؛ او هم فضا سازی خیلی خوبی انجام می دهد هم خود در اقدام ها موفق است که متاسفانه این مصدومیت شرایط را برای سخت تر کرد.

سرمربی تیم شهرداری گرگان گفت: امیدوارم مصدومیت نظافت مسئله خاصی نباشد چرا که ما دو بازی مهم و حساس پیش رو داریم که دوست دارم بابک ما را همراهی کند.

وضعیت بابک گویا برای سرمربی این تیم خیلی مهم تر بود چرا که بین دو نیمه به جای حضور در رختکن از کنار نظافت تکان نخورد. وی دراین باره افزود: من یک سر فقط به رختکن زدم و یک صحبت کوتاه با بازیکنان داشتم و سریع برگشتم. 

وی به عملکرد بازیکنان ماهان در این دیدار هم اشاره کرد و افزود: این تیم مهره های خوبی در اختیار دارد اما نیاز هست که آنها کار گروهی و تیمی بیشتری انجام دهند. آنها هنوز باهم هماهنگ نیستند. آنها نه در برابر تیم هایی مثل گرگان بلکه مقابل تیم هایی مثل مهرام،پتروشیمی،همیاری زنجان و یا دانشگاه آزاد با این شیوه به مشکل برمی خورند. آنها بازی با استقلال قشم را در وقت اضافه بردند. تیم استقلال یک تیم جوان و تازه وارد است که اینطور فولادماهان را با این بازیکنان تحت فشار گذاشت بنابراین مهم که این تیم زودتر هماهنگ شود.

کبیر سطح رقابت های لیگ امسال را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر با پخش شدن بازیکنان ملی پوش سطح تیم ها افزایش پیدا کرده و چندان تفاوت سطحی بین تیم های دوم و سوم ویا چهارم و پنجم و ششم نیست واین رقابتهای رانزدیک و جذاب می کند.