یکی از اساتید دانشگاه تهران با اشاره به نسبت تشدید اسلام هراسی در غرب و بیداری اسلامی در خاورمیانه تأکید کرد:حوزه تفکر اسلامی اگر به منطقه مدیترانه کشیده شود و بعد غرب مسیحی را نیز مورد تهدید قرار دهد، مشکلاتی برای غرب پیش خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، متفکرانی چون مارتا نوسبام فیلسوف معاصر و نوآم چامسکی اخیراً نسبت به قوانین تبعیض آمیز غرب علیه مسلمانان اعتراضهای جدی داشته و در آثار و سخنرانی های خود خواستار بازنگری غرب در قوانین محدود کننده آزادیهای مذهبی علیه مسلمانان هستند. نوسبام در کتاب اخیر خود این قوانین را تبعیض آمیز دانسته که با روح دموکراسی در تضاد است.

دکتر ابراهیم فیاض، عضوهئیت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اعتراض و واکنش اخیر متفکران غربی نسبت به اسلام هراسی و ایجاد محدودیت برای مسمانان در غرب گفت: واکنشهای این چند متفکر اصلا فایده ندارد چون رسانه و افکار جامعه در دست این متفکران حاشیه نشین نیست، بلکه رسانه در دست صهیونیست است که به شدت بر ضد اسلام حقیقی تبلیغات می کنند.

وی تأکید کرد: غرب در ابتدا اسلام را با وهابیت نشان داد و آنها را نماینده اسلام معرفی کرد و گفتند اسلام یعنی همین وهابیت و سنی خشن. ابتدا خود غرب اسلام خشنی را به نام وهابیت و طالبان درست و معرفی کرد و وقتی برای آنها کد ایجاد شد شروع به حمله به آنها کردند و گفتند چون اینها در پی کشتار هستند پس باید آنها را کشت و با ایجاد یازده سپتامبر به اسلام حمله کردند و به کشور افغانستان و عراق لشکرکشی کرده و آنجا را اشغال نمودند.
 
این استاد دانشگاه افزود: بزرگترین مشکلی که برای غرب با این کار خودش ایجاد شده است، این است که اگر اسلام شیعی که مبتنی بر قانونمداری و روابط انسانی بین مردم است، گسترش پیدا کند، آنگاه طراحی آنها به هم می خورد.
 
فیاض یادآور شد: البته آنها همواره مانع معرفی شیعه شده اند ضمن اینکه خود ما شیعیان هم در پی معرفی اسلام شیعی نبوده ایم و به همین خاطر اسلام حزب الله برای غربیان بسیار خطرناک است چون این گروه از اسلام دفاع می کند و خشن نیست و روابط انسانی و مهربانی در آن برجسته است. به همین دلیل غربیان در پی این هستند که اسلام وهابی و خشن را نماد حزب الله و حماس کنند.

وی با اشاره به نسبت میزان رشد اسلام هراسی با تحولات خاورمیانه و بیداری اسلامی گفت: از آنجا که خاورمیانه حوزه اسلام است، یهود در پی تصاحب این منطقه است، یهود بر اساس وعده های کتاب مقدس شان که بحث تصرف نیل تا فرات را مطرح می کند، در پی تغییر شکل منطقه به نفع خود هستند.
 
استاد دانشگاه تهران با اشاره به تشدید اعمال محدودیتها علیه مسلمانان در غرب و افزایش اسلام هراسی گفت: حوزه تفکر اسلامی اگر به منطقه مدیترانه کشیده شود و بعد غرب مسیحی را نیز مورد تهدید قرار دهد، مشکلاتی برای غرب پیش خواهد آمد، به همین دلیل غربیان در پی کشتار در سوریه هستند تا این اسلام سیاسی که صلح طلب هم است، اصلا به وجود نیاید و برای همین اسلام جنگ طلب را به نام «وهابیت» به عنوان نماد اسلام مطرح کردند تا بعد از کدگذاری بتوانند آن را نابود کنند. اما اگر اسلامی که اسلام ذلت نیست ولی اسلام خشونت هم نیست، معرفی شود موجب تهدید منافع غربیان و رژیم صهیونیستی خواهد شد.