4 شانس دریافت جایزه کتاب سال هفت اقلیم در حوزه‌های رمان و مجموعه داستان معرفی شدند.

 به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش داوری مرحله نهایی سومین دوره جشنواره و دومین دوره کتاب سال هفت اقلیم توسط هیئت داوران این جایزه به پایان رسید و امروز نیز نام 8 کتاب به عنوان شانس‌های اول دریافت جایزه در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفتند. این 8 کتاب، شامل 4 کتاب رمان و 4 مجموعه داستان هستند.

داوری مرحله نهایی این جایزه با 13 رمان و 14 مجموعه داستان آغاز شد و در نهایت 4 کتاب از هر حوزه به عنوان شانس‌های اول معرفی شدند که عناوینشان به ترتیب حروف الفبا عبارت است از:

بخش رمان:

«پنجاه درجه بالای صفر» نوشته علی چنگیزی از نشر چشمه، «خروج» نوشته علیرضا سیف‌الدینی از نشر افراز، «خورشید بر شانه راستشان می‌تابید» نوشته جواد افهمی از نشر هیلا و «هتل گمو» نوشته شهریار عباسی از نشر مرکز.

بخش مجموعه داستان:

«این برف کی آمده» نوشته محمود حسینی‌زاد از نشر چشمه، «بودای رستوران گردباد» نوشته حامد حبیبی از نشر چشمه، «خط فاصله» نوشته هادی کیکاووسی از نشر چشمه و «من ژانت نیستم» نوشته محمد طلوعی از نشر افق.

رمان و مجموعه داستان سال هفت اقلیم در مراسم اختتامیه از میان عناوین مذکور معرفی خواهند شد. زمان قطعی اختتامیه این جایزه ادبی نیز تا چندی دیگر اعلام خواهد شد.