اراک - خبرگزاری مهر: کارشناس مسئول تغذیه و شیر استان مرکزی گفت: در سال جاری یکصد و 70 هزار دانش آموز استان مرکزی در یک هزار و 100 مدرسه استان توزیع شیر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رضایی در حاشیه مراسم  نمادین توزیع شیر صبح روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شیر امسال در بین دانش آموزان مدارس دولتی استان توزیع می شود، افزود: به دلیل کمبود اعتبار این امر تا کنون صورت نگرفته بود.

وی ادامه داد: از امروز در بین دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، مدارس استثنایی، کودکان بی سرپرست و کارکنان شاغل در مدارس توزیع شیر انجام می شود.

رضایی با بیان اینکه در هفته سه نوبت شیر در بین این دانش آموزان توزیع می شود، خاطر نشان کرد: دانش آموزان در هر نوبت 200 سی سی شیر با چربی 5.2 درصد دریافت می کنند که سرانه هر دانش آموز سالانه 14 کیلو گرم است.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش سوء تغزیه و فقر، افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش آموزان، افزایش بهداشت و کاهش هزینه های درمان، اصلاح الگوی مصرف وفرهنگ سازی مصرف شیر و لبنیات و همچنین افزایش سلامت عمومی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شیر در جامعه عنوان کرد.

گفتنی است همزمان با 18 آذر ماه در مراسمی توزیع شیر در مدارس استان مرکزی آغاز شد.

در این مراسم با عنوان شیر و سلامتی با حضور والدین دانش آموزان و مسئولان آموزشی و مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در دبستان حاج کاظم میثمی شیر یارانه ای در بین دانش آموزان توزیع شد.