کنگان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز قبل از ازدواج در کنگان، گفت: خانواده‌‌ها نقشی اساسی در انجام ازدواج آسان دارند.

تیمور یزدان شناس عصر شنبه پس از نشست کمیسیون بانوان شهرستان کنگان، در گفتگو با خبرنگار مهر به اهداف و برنامه‌های این کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت: در این نشست که به منظور آسیب‌شناسی مسائل و موضوعات اجتماعی برگزار شد، موضوعات مختلفی در این زمینه مطرح و راهکارهای مناسب پیشنهاد شد.

وی با اشاره پایین آمدن آمار ازدواج در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته بر لزوم تقویت هرچه بیشتر ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: خانواده‌ها باید در این راه گام‌های اساسی بردارند.

یزدان‌شناس با اشاره به نقش اساسی و کلیدی خانواده‌ها در خصوص شکل گیری ازدواج آسان در جامعه، افزود: سنگ اندازی‌هایی نظیر مهریه بالا، شرط خانه و خودرو و همچنین عدم شناخت و تحقیق عواملی است که مانع ازدواج آسان می‌شود که باید برای تسهیل در ازدواج‌ها تلاش بیشتری صورت بگیرد.

فرماندار کنگان تاکید کرد: لزوم ایجاد مرکز مشاوره قبل از ازدواج به صورت فعال به شدت احساس می شود. این موضوع بی شک می تواند جلوی موارد متعددی از ازدواج هایی که پایه و اساس آن بر منطق و تعقل نیست را بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد : با تلاش‌های مستمر و مجدانه دولت و همراهی بخش مردمی گام‌های موثری در راستای تقویت و توسعه ازدواج آسان و پایدار برداشته شود.

یزدان شناس اضافه کرد: در این میان، خانواده‌ها و قشر تحصیل کرده نیز تاثیر زیادی در ترویج فرهنگ ازدواج آسان جوانان ایفا می‌کنند و با این نوع نگرش، برای فراهم کردن ازدواج آسان سایر اقشار جامعه نیز می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی بالا بردن آگاهی‌های خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی برای والدین را نخستین اقدام برای ازدواج آسان جوانان عنوان کرد و افزود: با این امر خانواده‌ها به این تصمیم می‌رسند که می‌توانند با کمترین هزینه، زمینه ازدواج جوانان خود را فراهم کنند.