اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل از وقوع بیشترین تصادفات استان با 29.8 درصد در جاده های شمالی استان بویژه اردبیل - مغان خبر داد.

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت تصادفات جاده ای استان گفت: بر خلاف تصورات عموم مردم که بیشترین تصادفات را متعلق به جاده سرچم می دانند، بیشترین تصادفات در هفت ماهه اول سال با 34 نفر کشته متعلق به جاده اردبیل به مغان است.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد مجروحان جاده های استان هم در این جاده رخ داده است، تصریح کرد: این جاده با 105 نفر مجروح 37 درصد کل تصادفات جرحی استان را در هفت ماهه اول سال 91 بخود اختصاص داده است.

علی اکبری با اشاره به پرتعدادترین و کم تعدادترین روز تصادفات در جاده های استان اردبیل افزود: روزهای جمعه با 55 فقره تصادف بیشترین تصادفات را داشته که این تعداد 19 درصد تصادفات را تشکیل می دهد.

به گفته مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان روزهای سه شنبه نیز به صورت میانگین با 33 فقره تصادف و 11.4 تصادفات به عنوان کمترین روز تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه باید آمارهای ارایه شده توسط کارشناسان امور تجزیه و تحلیل شوند، اضافه کرد: با تجزیه و تحلیل آمارها می توان علل تصادفات را استخراج و برای کاهش تلفات این تصادفات برنامه ریزی علمی و عملی کرد.