بوشهر - خبرگزاری مهر: دستیار ویژه رئیس جمهور گفت: یک فاز از پارس جنوبی و بیمارستان در دست ساخت برازجان به نام شهید گنجی نامگذاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان پیش از ظهر دوشنبه با خانواده شهید صادق گنجی در برازجان دیدار کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار از افتخارات کشور و استان بوشهر است و باید تلاش شود تا کنگره بزرگداشت این شهید با شکوه هرچه بیشتری برگزار شود.

وی خواستارنامگذاری یکی از فازهای پارس جنوبی به نام شهید گنجی شد و اضافه کرد: بیمارستان 160 تخت خوابی برازجان نیز به نام این شید بزرگوار نامگذاری شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور تاکید کرد: شهدا نقش بسیار مهمی بر گردن ملت و مسئولان دارند و هر چه برای این شهدا بکنیم کم است.

استاندار بوشهر نیز در این دیدار بر نامگذاری اماکن، خیابان‌ها و میادین به نام شهید گنجی در استان بوشهر و شهرهای بزرگ کشور تاکید کرد و اظهار داشت: شهید صادق گنجی باید در تقویم تاریخ ثبت شود تا نام این شهید جاودانه و ماندگار بماند.

فریدون حسنوند ایجاد بنیاد فرهنگی شهید گنجی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با تشکیل این بنیاد که ردیف بودجه به آن تعلق می‌گیرد می‌توان نسبت به چاپ کتاب، ایجاد سایت، نشر بروشور و دیگر فعالیت‌های فرهنگی اقدام کرد.

وی بر تشکیل ستاد شهید گنجی تاکید کرد و افزود: برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن یادواره شهید گنجی باید ستادی به ریاست استاندار و کمیته‌ای نیز برای این منظور مشخص شود.

مادر و برادر شهید گنجی نیز در این دیدار با تقدیر از مسئولان برای حضور در این دیدار، بیان داشتند: مسئولان همواره حضور پررنگ در برنامه‌های شهید گنجی داشته‌اند که جا دارد از انها تقدیر کنیم.

شهید صادق گنجی در سال 1365 و در سن 24 سالگی مسئولیت خانه فرهنگ و سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی را در کشور پاکستان برعهده داشت.

شهید صادق گنجی 28 آذرماه سال 1369 در مراسم تودیع خود در جلوی درب هتل اینترنشنال لاهور پاکستان بر اثر هجوم وحشیانه ایادی استکبار به شهادت رسید.