ایلام - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس فتا استان ایلام از دستگیری فردی که از طریق اینترنت به صورت غیر مجاز اقدام به فروش پایان نامه های دانشجویی می کرد خبر داد.

به گزارش حبرگزاری مهر، نعمت قباد زاده با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده شکایت شخصی از دادسرا به این پلیس مبنی بر فروش غیر قانونی پایان نامه دانشجویی موضوع تحت بررسی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات تکمیلی مأموران و بررسی های به عمل آمده مشخص شد فردی در ازای دریافت وجه نقد اقدام به ارسال پایان نامه دیگران از طریق ایمیل بدون اخذ اجازه و ذکر منبع و نویسنده می کند که از طریق اینترنت اقدام به فروش و در اختیار قرار دادن پایان نامه های دانشجویی می کند.

قبادزاده گفت: با توجه به دلایل و مستندات موجود ماموران به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی محل سکونت وی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس فتا منتقل کردند .

ارائه خدمات مشاوره ای به بیش از 697 نفر در ایلام

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش فعالیت های مرکز مشاوره آرامش و مجموعه مددکاری کلانتری های استان از ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری به بیش از 697 نفر در آبان ماه سال جاری خبر داد.

محمد رضا نظری ضمن تشریح خدمات مرکز مشاوره و تنوع برنامه های این مرکز در مقابله پیشگیرانه با آسیب ها و نابهنجاریهای جامعه عمده ترین علل مراجعات به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی در استان را مسائل و مشکلات خانوادگی ، ازدواج، مشکلات فردی ، تحصیلی عنوان کردند.

وی در ادامه افزود : ارائه خدمات تخصصی موجب حل و فصل مسالمت آمیز درصد قابل توجهی از مسائل و مشکلات موجود در پرونده های مرجوعه به کلانتریها شده و بدینگونه کاهش بار تراکم پرونده ها در مراجع قضایی را به دنبال خواهد داشت.

کشف 24فقره سرقت داخل خودرو با دستگیری سارقی در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از دستگیری یک نفر سارق و کشف 24فقره سرقت داخل خودرو دراین استان خبرداد.

سرهنگ علیرضا گوهری درتشریح این خبرگفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در شهر ایلام کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش خودرا برای شناسایی این سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات لازم و طی چند روز کار اطلاعاتی ردپای سارق سابقه داری در این پرونده باز شد و مستندات بدست آمده ، مأموران را به یکقدمی دستگیری متهم این پرونده نزدیک کرد.

این مقام انتظامی افزود: پس از شناسایی متهم با بررسی های جغرافیای جرم و محدوده سرقتهای صورت گرفته ، محلهای تردد و فعالیت سارق تحت کنترل قرار گرفته وبلاخره تلاش های شبانه روزی کارآگاهان پلیس صبح امروز نتیجه داد وسارق دستگیر شد.

دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در فیس‌بوک

رئیس پلیس فتای ایلام از دستگیری عامل انتشار تصاویر و محتوای غیراخلاقی در فیس‌بوک خبرداد.

نعمت قباد زاده در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای مقابله با جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی، تیم رصد پلیس فتا، صفحه‌ای را در فیس‌بوک شناسایی که گرداننده آن با انتشار تصاویر و محتوای غیراخلاقی و پیشنهاد برقراری رابطه نامشروع در ازای دریافت کارت شارژ تلفن و وجه اقدام به ترویج فساد و فحشا در فضای مجازی می کرد شناسایی شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام در ادامه افزود: با شناسایی این صفحه، اقدامات پلیس برای دستگیری عامل اصلی آن در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: آدرس گرداننده این صفحه که با ترویج فرهنگ ابتذال غرب و بهره جستن از فضای مجازی، اخلاق و عفت عمومی جامعه را هدف گرفته بود، شناسایی شده و پس از اخذ مجوزهای قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه در ایلام دستگیر شد.

 دستگیری سارق طلاجات در شهرستان آبدانان    

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام از دستگیری سارق طلا و جواهرات شب گذشته آن شهرستان در کمتر از 7 ساعت خبر داد.

علی مهری با اعلام این خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت طلا و جواهرات داخل منزل در سطح شهرستان "آبدانان" مأموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را به صورت محسوس و نامحسوس در این زمینه آغاز کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: در تحقیقات به عمل آمده و با توجه به نحوه وقوع سرقت ، مشخص شد سارق یا سارقین با مختصات محل سرقت کاملاً آشنا بوده است .

 مهری افزود: پلیس آگاهی شهرستان آبدانان موفق شد در کمتر از 7 ساعت سارق طلاجات که به ارزش بیش از 15 میلیون تومان بود، شناسایی و دستگیر شد.

 

 

سه پرونده آیین عاشورایی از استان ایلام ثبت ملی شد

سه پرونده آیین عاشورایی از استان ایلام در ششمین اجلاس سراسری شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت کشور در فهرست میراث معنوی به ثبت ملی رسید.

سه پرونده آیین عاشورایی استان‌ ایلام باحضور معاون و کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان ایلام به ثبت ملی رسیدند.

مراسم چاینه، چای عباس و تاسوعای تکیه سیدموسوی از استان ایلام در این اجلاس به ثبت ملی رسیدن.

در این اجلاس که با حضور مسعود علویان صدر» رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت کشور برگزار شد 153 پرونده آیین عاشورایی از استان‌های مختلف کشور بررسی شدند.

همچنین پرونده مراسم آیینی عروس قام برای بررسی بیشتر به اجلاس بعدی در سمنان موکول شد.