مشهد - خبرگزاری مهر: سرپرست دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی خراسان رضوی گفت: 12 دوره تربیت مربی و مدرس قرآن کریم تا پایان سال 91 در خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف امینی اظهار کرد: با عنایت به استقبال فراوان جوانان، نوجوانان و خانواده ها از برنامه های آموزشی قرآن کریم در موسسات فرهنگی قرآن و عترت و ضرورت آشنایی مربیان و اساتید این موسسات با جدیدترین روش های آموزشی و آخرین منابع درسی طبق هماهنگی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 12 دوره تربیت مربی و مدرس قرآن کریم در خراسان رضوی برگزار می شود.

سرپرست دفتر هماهنگی توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی خراسان رضوی افزود: این دوره ها شامل پنج دوره مربی حفظ قرآن کریم، چهار دوره تربیت مربی کودک و سه دوره تربیت مربی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم است و به خاطر سهولت و دسترسی آسان علاقمندان در هشت شهرستان شامل نیشابور، سبزوار، کاشمر، خلیل آباد، تربت حیدریه، سرخس، تایباد و مشهد مقدس برگزار می شوند.

امینی هدف از برگزاری این دوره ها را تربیت و تامین مربی و استاد متبحر برای موسسات و هم چنین جلسات قرآن استان عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 360 نفر مربی و استاد در این دوره ها آموزش های لازم را اخذ می کنند.

خراسان رضوی از استان هایی است که از سالهای گذشته به ضرورت تربیت مربی و استاد برای آموزش های قرآنی توجه جدی داشته است به گونه ای که در حال حاضر هفت موسسه قرآن و عترت به صورت تخصصی در زمینه تربیت مدرس و مربی قرآن کریم در طول سال فعالیت دارند.