زاهدان - خبرگزاری مهر: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: حدود 20 کیلوگرم مواد مخدر از نوع کراک از یک منزل در شهرستان خاش کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا ناظری اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش در یک کار اطلاعاتی و شناسایی مشترک با اداره اطلاعات این شهرستان موفق شدند این محموله کراک را که قرار بود به دیگر شهرهای استان منتقل شود، کشف و ضبط کنند.

وی گفت: در این عملیات که با هماهنگی مراجع قضایی انجام شد طی بازرسی از یک باب منزل سه متهم دستگیر و سه قبضه سلاح جنگی و شکاری به همراه مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.

وی افزود: سوداگران مرگ این محموله 20 کیلویی کراک را در بسته بندی های مختلف در قسمت های مختلف خودرو زانتیا جاسازی کرده بودند که در این عملیات دستگیر و به نیت شوم خود نرسیدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان همچنین بیان داشت: در درگیری با سوداگران مرگ بیش از300 کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ضبط شد.

وی گفت: یگان تکاوری کوله سنگی با تجهیزات به ماموریت اعزام شدند که در مسیر به کاروان قاچاقچیان مواد مخدر برخورد کردند.

وی افزود: سوداگران مرگ به محض رویت ماموران بسوی آنان تیراندازی می کنند که در این درگیری دو نفر از کارکنان انتظامی بر اثر اصابت گلوله مجروح و سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می دیدند و توان مقابله با جان برکفان نیروی انتظامی را نداشتند با استفاده از صعب العبور بودن منطقه متواری شدند.

ناظری اظهار داشت: ماموران در این عملیات موفق شدند 305 کیلوگرم مواد مخدر که شامل 190کیلوگرم تریاک و115کیلوگرم مرفین است را از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند.

رهایی گروگان و دستگیری گروگانگیران در زاهدان

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: بدنبال تماس تلفنی یکی از شهروندان در خصوص ربوده شدن شخصی با یک دستگاه خودروی تویوتا بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ غلامرضا جعفری افزود: با تلاش و کوشش ماموران انتظامی سرانجام خودروی تویوتا توسط مامورین توقیف و سرنشینان به اتهام گروگانگیری دستگیر شدند.

وی بیان داشت: گروگانگیران قبل از دستگیری فرد گروگان را در اطراف زاهدان رها کرده بودند.

وی گفت: متهمین پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

معامله خودروی سرقتی دست سارقین را رو کرد

ماموران انتظامی شهرستان زابل دو سارق حرفه ای را در حین معامله یک خودروی سرقتی دستگیر کردند.

فردی به ماموران گشت انتظامی شهرستان زابل مراجعه و اظهار داشت، درحال آبیاری زمین کشاورزی ام بودم که دو نفر به زور خودروی پراید و مدارک بیمه نامه ام، گواهینامه، کارت سوخت و کارت خودرو را به سرقت برده و از محل متواری شدند.

سارقین در حین معامله خودرو سرقتی در یکی از نمایشگاه های خودرو مورد شناسایی ماموران قرار گرفتند و در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دو سارق زور گیر دستگیر شدند.

دستگیری 950 تبعه خارجی غیر مجاز در سراوان

فرمانده انتظامی سراوان گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند در 24ساعت گذشته با همکاری مردم و با اقدامات اطلاعاتی 950 نفر از اتباع خارجی که به طور غیرمجاز وارد کشورشده بودند را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ محمد علی کاظمی افزود: طی این مدت  ماموران انتظامی شهرستان سراوان  موفق شدند 13قبضه اسلحه غیر مجاز و52دستگاه تجهیزات ماهواره را کشف و ضبط کنند.

وی از کشف بیش از 39 هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری 19نفر نیز خبرداد و گفت: ماموران 370 دستگاه خودروی متخلف را بدلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توفیف کردند.