یزد - خبرگزاری مهر: بین 10 تا 12 ساعت از حادثه ریزش معدن زغال سنگ طبس می گذرد و از هشت معدنچی محبوس شده در این حادثه، تنها جنازه یک نفر خارج شده و در حالیکه تلاش برای خروج جنازه سه نفر دیگر ادامه دارد، وضعیت چهار معدنچی دیگر هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی بسیاری از منابع رسمی و غیر رسمی از احتمال کشته شدن همه هشت معدنچی می دهند، اما برخی هنوز احتمال زنده بودن چهار معدنچی دیگر را می دهند.

آنچه مشخص و قطعی است، چهار معدنچی قطعا کشته شده اند و جنازه یکی از آنها از معدن خارج شده اما هنوز وضعیت چهار معدنچی دیگر مشخص نیست.

عکس ها آرشیوی مهر و مربوط به همین معدن است که حدود 4 ماه پیش توسط عکاس مهر تهیه و منتشر شده است 

برخی از احتمال غیبت برخی کارگران معدن از محل کار خود خبر می دهند و می گویند: این معدن در مجموع 40 معدنچی داشته و اینکه اکنون 32 نفر بیرون از معدن هستند، نمی تواند قطعیتی برای حضور هشت نفر دیگر در داخل معدن باشد زیرا ممکن است برخی کارگران اصلا در محل کار خود حاضر نشده باشند.

البته این گمانه زنی ها رسمیت ندارد و گفته هایی است که معمولا بین امدادگران و مسئولان و سهامداران معدن و البته معدنچیان رد و بدل می شود و شاید حداقل امیدوارند که اینگونه باشد.

به هر حال آنچه قطعی شده، مرگ چهار معدنچی زحمتکش است و مرگ این افراد چهار خانواده را عزادار کرده اما چهار خانواده دیگر هنوز در بیم و امید به سر می برند.

مسئولان محلی در این زمینه وضعیت را به قطعی اعلام نمی کنند اما مسئولان کشوری به برخی خبرنگاران، آمار کشته شدگان را به طور قطعی هشت نفر اعلام کرده اند.

به هر ترتیب اکنون نیروهای امدادی گرداگرد معدن مشغول به کار هستند اما به دلیل حجم زیاد گاز در داخل معدن، امکان خروج سه جنازه دیگر و تشخیص وضعیت چهار مفقودی دیگر نیست.

امکان انفجار معدن به دلیل انباشته شدن گاز وجود دارد و نیروهای امدادی، مسئولان، کارگران معدن، عکاسان و خبرنگاران حاضر در محل حادثه در انتظار وضعیتی مناسبتر برای ورود به معدن هستند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.