بوشهر - خبرگزاری مهر: دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت تبادل و هم‌افزایی علمی دو طرفه بین حوزه و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود زاده باقری درهمایش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای چرخاندن حلقه های ارتباطات علمی با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی عزم خود را جزم ویکی از مراکزی که در کانون توجه این دانشگاه قراردارد حوزه است.

وی افزود: ایجاد تبادل و هم‌افزایی علمی دو طرفه بین حوزه و دانشگاه ضروری و همواره از حضور روحانیت در دانشگاه استقبال می کنیم. زمینه‌های مختلفی برای همکاری حوزه و دانشگاه وجود دارد و می‌تواند یک تبادل علمی با برنامه‌ریزی متناسب برقرار شود.

دبیر منطقه 16 دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش را یکی از مهم ترین ارکان توسعه یک جامعه خواند وادامه داد: توجه به پژوهش و مقالات علمی در مراکز دانشگاهی ضروری وامروزه در جهان بزرگ ترین صلاح برای دستیابی به اهداف در کشورهای قدرتمند استفاده از فناوری، علم و پژوهش است.

راه‌اندازی رشته‌های دانش هسته‌ای و انرژی هیدروکربوری در دانشگاه آزاد بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مدیریت جهانی به وسیله علم امکان پذیر بوده و علم از عوامل قدرت آفرینی، پایداری، توسعه و پیشرفت در هر جامعه است. تضادهای موجود بین جغرافیای علم محور و دانش بنیان با جامعه ای که دچار فقر علمی شده است باید تبیین شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بیان کرد: برای راه اندازی و توسعه رشته های مورد نیاز استان بوشهر از جمله دانش هسته‌ای، صنایع نفت و گاز و انرژی هیدروکربوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با تاکید بر این که شرط موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در گرو ایجاد تیم‌های کارشناسی و دانش بنیان برای درک و نهادینه کردن نگاه مقام معظم رهبری در این مجموعه است از مسئولان دانشگاه آزاد بوشهر خواست برای بین‌المللی کردن آن تلاش و پیگیری کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: با بین المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی این استان می توان برای تربیت جوانان کشورهای حاشیه خلیج فارس و آشنا شدن آنها با فرهنگ انقلاب اسلامی ایران و مکتب اهل بیت (ع) تلاش کرد.

رواج ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و تربیت نیروهای ارزشی ماموریت ما است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: نخستین پرچمی که دردست راست هیات رئیسه دانشگاه است، پرچم فرهنگ اسلامی است.

دکتر صمد مومن بالله اظهار کرد: مبنای برنامه‌های فرهنگی را بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بحث سبک زندگی است وسبک زندگی به عنوان مقوله فرهنگی جدید در راس امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی افزود: مهم ترین ماموریت معاونت فرهنگی رواج ارزش های اخلاقی، اسلامی و تربیت نیروهای ارزشی است و امیدواریم با حمایت‌های نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان بتوانند گام‌های موثری در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دارند.