جیمز فرانکو، بازیگر و کارگردان هالیوودی، دومین مجموعه شعرش را به بازار می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، این کتاب که با عنوان «کارگردانی هربرت وایت» نام دارد، تجربه جدیدی در یک هنر جدید توسط این چهره مشهور است.

او که تحصیل کرده هنرهای زیبا در رشته شعر از کالج وارن ویلسون در کارولینای شمالی است، قراردادی را با یک ناشر کوچک مینه سوتایی برای انتشار این کتاب امضا کرده است.

این مجموعه شعر که بهار 2014  منتشر می‌شود، اسم خود را از شعری سروده فرانک بیدارت گرفته که فرانکو خود یک فیلم کوتاه برمبنای آن کارگردانی کرده و متن فیلم را نیز خودش نوشته است.

ویراستار بخش شعر ناشر این کتاب اشعار فرانکو را مجموعه‌ای از تصاویر از موفقیت‌های آمریکا و شکست‌های آن در درون هالیوود خواند و گفت این شعرها منعکس کننده هوش بالا و توجه به این موقعیت است که آنچه فیلم شده چگونه تثبیت یا بازآفرینی شده است.

فرانکو به نیویورک‌تایمز گفت که عنوان این شعر درباره ارتباط او با این شعر، ارتباط فرانک سراینده این شعر با شعر و چیزی است که او در روند اقتباس از این شعر، از آن درک کرد.

فرانکو دیگر اشعارش را نیز به عنوان راهی برای ترکیب فیلم و شعر، و نمایش و شخصیت خواند و گفت همه این‌ها چیزهایی هستند که فکر می‌کند با شعر و روندی که از طریق آن به روح این اقتباس رسید، مربوط هستند.

فرانکو یک مجموعه داستان با عنوان «پالو آلتو» نیز منتشر کرده که سال پیش به بازار آمد. او یک مجموعه اشعار عامیانه نیز اوایل پاییز امسال منتشر کرد که با عنوان «قوی‌تر از زایمان» منتشر شد.