پلدختر - خبرگزاری مهر: نخستین جلسه "ده گردشی" و بررسی مشکلات روستاهای منطقه زیودار معمولان با حضور فرماندار شهرستان پلدختر، بخشدار معمولان و جمعی از مدیران شهرستان و بخش معمولان در نمازخانه مجتمع شهید باقر نژاد روستای سرنجه زیودار تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان پلدختر عصر چهارشنبه در این جلسه مسئولین را خادمان و نوکران مردم برشمرد و گفت: به طور مستمر و با حضور مجموعه ای از مدیران بصورت گروهی و با حضور در بین مردم مسائل و مشکلات مناطق مختلف شهرستان پلدختر را بررسی خواهیم کرد.

فریدون رشیدی همکاری بیش از پیش مردم با مسئولین از جمله در زمینه های تلاش برای تامین فضاهای مورد نیاز اماکن دولتی مانند سالن ورزشی، مدرسه، خانه بهداشت، پرداخت به موقع آب بها و بهای برق و تلفن مصرفی و عدم تعرض به حریم راه و تاسیسات و پرهیز از هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی را خواستار شد.

وی تامین آب کشاورزی و شرب اهالی را از اولویت های دولت برشمرد و گفت: تامین آب شرب منطقه زیودار از محل مجتمع کوثر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بالغ بر 80 میلیارد ریال در پروژه کوثر هزینه شده است.

وی افزود: با انتقال آب به طول بیشتر از 40 کیلومتر آب آشامیدنی بالغ بر 30 روستای بزرگ و کوچک بخش معمولان و مرکزی تامین شده و این پروژه کماکان در حال توسعه به سایر مناطق نیازمند مانند زیودار است.

فرماندار پلدختر گفت در صورت واگذاری زمین مناسب به مساحت 1500 متر مربع نسبت به احداث یک سالن ورزشی مطلوب در این منطقه در اسرع وقت اقدام خواهد شد.

بخشدار معمولان نیز در ابتدای این جلسه تامین آب کشاورزی باغات، تامین آب آشامیدنی اهالی، رفع مشکل و نواقص مربوط به توزیع برق و پوشش تلفن همراه و ثابت، برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز و تعرض به حریم راه و تاسیسات و ساماندهی وضعیت کالبدی روستاها را از مهمترین نیازهای منطقه زیودار برشمرد.

صمد چراغی پور گفت: منطقه زیودار دارای 15 روستای بزرگ و کوچک با جمعیتی بالغ بر چهارهزار نفر بوده و با داشتن بیش از 700 هکتار اراضی باغی قطب تولید انجیر استان لرستان به شمار می رود.

بنابر این گزارش در ادامه این جلسه سایر مسائل و مشکلات روستاهای منطقه زیودار از جمله بن لار، سرنجه، لیت بر، زورانتل، طاق عباسعلی و ...توسط دهیاران و مدیر مجتمع شهید باقر نژاد مطرح شد.

همچنین مدیران ادارات صنعت معدن و تجارت، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، برق، آب و فاضلاب روستایی، راه و شهرسازی، مخابرات و شبکه بهداشت شهرستان توضیحاتی در خصوص مسائل مطرح شده ارائه کردند.

در پایان جلسه مقرر شد نسبت به رفع مشکل افت ولتاژ برق، تامین روشنایی معابر روستا ها، کنترل و نظارت بر نحوه خدمات آژانس های مسافربری و برخورد با گرانفروشان، رفع مشکلات مخابراتی، نصب تابلو معرف حریم راه و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، اصلاح جاده بین باغی و تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی آشامیدنی و کارخانه فرآوری انجیر در این منطقه اقدام شود.