شیراز - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت سوارکاری استان فارس گفت: اواخر بهمن ماه سال جاری مسابقات استانی اسب سواری با حضور علاقمندان به این رشته درفارس برگزار می شود.

عباس قاضی در گفتگو با خبر نگار مهر اظهار داشت: به دلیل بالا بودن هزینه های ورزش اسب سواری علاقمندان خاصی درسطح کشور به این رشته می پردازند به گونه ای که هم اکنون در استان فارس فقط شهرستانهای مرودشت، گراش، لارستان، ارسنجان، شیراز، سپیدان، فیروزآباد، کازرون در این رشته ورزشی فعال هستند.

وی ادامه داد: هریک از شهرستانهای فعال  فارس در زمینه سوارکاری دارای یک باشگاه هستند و فقط شهر شیراز بیش از 14 باشگاه دارد که در مجموع تعداد باشگاههای سوارکاری استان به21عدد می رسد.

رئیس هیئت سوارکاری استان فارس همچنین از وجود استعدادهای مناسب در ورزشکاران فارس در این رشته یاد کردوابراز داشت: در مسابقات پرش با اسب، جام فدراسیون جهانی FEI ماه گذشته نفر دوم مسابقات ابراهیم مقدس از فارس با اسب سناتور بود که این موضوع نشان ازتوانایی سوارکاران استان دارد.

قاضی یادآور شد: سوارکاران فارس در مسابقات کشوری اسب سواری در رشته استقامت توسط مرتضی غفاری در بخش 60 کیلومترو حیدر عباسی دربخش 80 کیلومتر مقام اول را کسب کردند.