تهران - خبرگزاری مهر: رئیس کلانتری 145 ونک از دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده ونک خبر داد و گفت: این متهم هنگام سرقت از داخل یک خودرو شناسایی و بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ارسلان قاسم زاده در تشریح خبر فوق افزود: با توجه به شکایت شهروندان مبنی بر سرقت لوازم و محتویات داخلی خودرو در حوزه استحفاظی این یگان، اقدامات لازم در خصوص شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان انجام و پس از آموزشهای لازم به مأموران گشت انتظامی، محلهای جرم خیز منطقه مورد شناسایی قرار گرفت.

وی بیان داشت: اقدامات پلیس ادامه داشت تا اینکه یکی از گشتهای خودرویی مستقر در محدوده میدان ونک شب گذشته هنگام گشتزنی در محدوده استحفاظی خود متوجه شد که فردی در درون یک خودروی پارک شده در کنار خیابانی فرعی در حال کندوکاو جستجو است که به این موضوع مشکوک و برای بررسی موضوع وی را تحت نظر قرار دادند.

سرهنگ قاسم زاده اضافه کرد: این مظنون پس از مدتی از خودرو پیاده شده و این در حالی بود که تعدادی لوازم داخلی خودرو نیز همراهش بود، که ظن مأموران موجب ابزداشت این فرد شد.

وی اظهار داشت: متهم به کلانتری منتقل و در بازجوییهای انجام شده به جرم خود اعتراف و در بازرسی از خودروی این متهم که "شهاب" نام داشت، تعدادی کارت سوخت، گواهینامه، ادوات سرقت، گوشی تلفن همراه و... کشف شد.

گفتنی است، در بررسی سوابق متهم از مرکز پیام کلانتری مشخص شد که این متهم دارای سوابق زورگیری، سرقت و درگیری در پرونده خود دارد که با توجه به این موضوع پرونده به همراه متهم به پایگاه سوم پلیس آگاهی منتقل شد.

ناکامی سارق منزل در خانه آخر

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک سارق منزل در محدوده گیشا خبر داد و گفت: این متهم هنگام سرقت از منزل یک شهروند شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ رضا جوانمرد ضمن اشاره به دستگیری یک سارق حرفه ای منزل در محدوده غرب افزود: این متهم در بازجوییهای انجام شده به دو فقره سرقت اعتراف کرده و هنگام سرقت از آخرین خانه شناسایی و بازداشت شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از وقوع چندین فقره سرقت منازل در سطح این محدوده مأموران تجسس کلانتری به صورت ویژه موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به نحوه سرقتهای انجام شده و آثار بجای مانده از سارق، کارآگاهان موفق به شناسایی شگرد و با انجام تحقیقات فنی موفق شدند، ردی از این سارق به دست آورند که این امر تحقیقات را به مرحله ای جدید وارد کرد.

سرهنگ جوانمرد عنوان کرد: مأموران این کلانتری ضمن انجام هماهنگیهای لازم با مقام قضایی، عملیاتی گسترده را طراحی کرده و موفق شدند چهره فرضی این سارق را به دست آورده و در یک تعقیب و مراقبت شبانه روزی این متهم را هنگام سرقت از یک خانه خالی از سکنه در گیشا شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: بلافاصله تیمهای پلیسی وارد منزل شده و در عملیاتی غافلگیرانه این سارق حرفه ای را که در حال جمع آوری وسایل قیمتی و جستجو برای به دست آوردن اموال با ارزش دیگر بود، دستگیر کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: متهم دستگیر شده پس از انجام بازجوییهای تخصصی، به دو فقره سرقت از منازل با یک شیوه خاص اعتراف و عنوان داشت که اموال مسروقه را در بخشهای مختلف تهران به فروش می رسانده است.

وی افزود: با اقرار صریح متهم به جرم خود مأموران متهم را برای تحقیقات در خصوص سرقتهای دیگر و شناسایی مالباختگان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

ظن پلیس سوداگر مرگ را غافلگیر کرد

رئیس کلانتری 177خاورشهر از دستگیری یک توزیع کننده مواد مخدر در خیابان "قاسم آباد" خبر داد و گفت: از مقادیر قابل توجه ای تریاک کشف شده است.

سروان سعیدرضا جمشیدی در راستای طرح امنیت محله محور و مطالبات شهروندان در خصوص برخورد با سارقان تحقیقات خود را در خصوص شناسایی مناطق جرم خیز آغاز کردند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور مأموران گشت کلانتری هنگام گشتزنی در خیابان "قاسم آباد" به فردی با ظاهری نامناسب مشکوک که بعد از مشاهده مأموران اقدام به فرار می کند که در پی دستگیری متهم و در بازرسی از وی مقادیر قابل توجه ای تریاک کشف شد که مأموران متهم را به همراه اموال مکشوفه برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند.

شرور سابقه دار مغلوب عملیات رزمی پلیس شد

رئیس کلانتری 113 بازار از دستگیری شرور سابقه داری که با تهدید شمشیر اقدام به زورگیری از شهروندان محله عودلاجان تهران می کرد، خبرداد.

سرهنگ امید بهمنیاری گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در محله عودلاجان تهران که فردی به نام "عین الله" اقدام به زورگیری از آنان می کند، بلافاصله اقدامات مأموران تخصصی کلانتری 113 بازار برای شناسایی و دستگیری شرور موصوف آغاز شد.

وی افزود: به محض حصول خبر اکیپی از مأموران دایره تجسس و اطلاعات کلانتری شناسایی و دستگیری متهم را دستور کار خود قرار داده و رسیدگی به پرونده را آغاز کردند، تحقیقات مأموران در این رابطه ادامه یافت تا اینکه مأموران از طریق تماس تعدادی از شهروندان ساکن در محله عودلاجان اطلاع یافتند متهم به زور و با تهدید شمشیر وارد منزل فردی به نام "همایون" شده و در حضور همسرش او را با شمشیر تهدید و قصد باجگیری از وی را داشته و هم اکنون نیز در داخل منزل شاکی حضور دارد.

سرهنگ بهمنیاری یادآور شد: به همین منظور مأموران دایره تجسس کلانتری با سرعت به محل مراجعه و وارد منزل مذکور شده و مشاهده کردند که متهم که شروری قوی هیکل و تنومندی است در حالی که یک قبضه شمشیر در دست دارد در حال اخاذی و باجگیری از صاحبخانه است به دنبال این موضوع مأموران به سرعت در صدد دستگیری متهم برآمدند در حالی که مأموران سعی در خلع سلاح کردن وی را داشتند پس ازدرگیری و کوبیدن خود به در و دیوار قصد فرار داشت که با شگردهای خاص پلیسی و با استفاده از فنون رزمی و دفاع شخصی مغلوب مهارت پلیس و در نهایت دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه همدست متهم که به محض مشاهده مأمورین خود را از طبقه دوم به داخل حیاط انداخته و قصد فرار داشت او نیز با اقدام به موقع مأموران دستگیر شد، ادامه داد: هر دو متهم دستگیر شده برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری منتقل و تحت بازجوی های فنی قرار گرفتند و به دنبال انتقال متهمان تعدادی از ساکنان محل به کلانتری مراجعه و به مأموران اظهار داشتند: که متهم به همراه همدستش از آنان زورگیری و اخاذی کرده است.

کلانتر 113 بازار در پایان با اشاره به اینکه در بررسی سوابق "عین الله" اعمال مجرمانه ای نظیر زورگیری، سرقت و تجاوز به عنف وجود دارد گفت: پرونده ای در این رابطه تشکیل و به منظور بررسی تخصصی تر و کشف سایر جرایم متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.