مجموعه 3 جلدی «گلستان در انقلاب اسلامی» با حضور وزیر ارشاد در نمایشگاه استانی کتاب استان گلستان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه 3 جلدی «گلستان در انقلاب اسلامی» به قلم غلامرضا خارکوهی در حال حاضر توسط انتشارات عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) چاپ شده و قرار است روز 6 دی در نمایشگاه استانی کتاب استان گلستان همزمان با افتتاح این نمایشگاه، با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شود. در این مراسم همچنین نماینده مجلس خبرگان در استان گلستان، استاندار و مدیرکل ارشاد استان گلستان نیز حضور خواهند داشت.

این کتاب‌ها، دایرة‌المعارفی از رویدادهای تاریخ معاصر استان گلستان هستند که به ویژه دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب در این منطقه را در برمی‌گیرد. گلستان از مشروطه تا انقلاب اسلامی، انقلاب سفید در استان گلستان، تکوین انقلاب اسلامی در منطقه، اطلاع‌رسانی در عصر مبارزه، احزاب و محافل ادبی، دهه پنجاه عصر روشنگری و خیز، اربعین‌ها در استان گلستان، حماسه پنجم آذر گرگان، محرم سال 57 در استان گلستان و حماسه پیروزی، سرفصل‌ها و موضوعات این 3 جلد هستند.

هدف از تالیف مجموعه، ارائه تصویری از نقش مردم گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است. به علاوه در ارائه این تصویر سعی شده پیش‌زمینه‌های ذهنی آن از دوران مشروطه تا سال 41 و همچنین از سال 41 تا 57 ذکر شود. مجموعه «گلستان در انقلاب اسلامی» در قالب مجموعه کتاب‌های تاریخ‌های محلی انقلاب اسلامی منتشر شده که پیش از این عناویی چون مشهد در انقلاب اسلامی، تبریز در انقلاب اسلامی، خمین در انقلاب اسلامی و نهاوند در انقلاب اسلامی از آن به چاپ رسیده‌اند.

این مجموعه 3 جلدی با چاپ نفیس، 150 هزار تومان قیمت خواهد داشت.