اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اراک گفت: احداث فضای سبز در تمام نقاط شهر اراک علاوه بر تلطیف روح و روان و آرامش خاطر افراد، به کنترل آلایندگی های این شهر نیز کمک می کند.

احمد حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فضای سبز شهری با مجموعه عناصر گیاهی موجود در سطح شهر و اطراف شهرها که توسط شهرداری و سایر نهادها و دستگاه‌ها ایجاد می‌شود، اهداف مختلفی چون کنترل آلایندگی‌های فعالیت‌های صنعتی مجاور شهر، ایجاد فضای مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان در ایام تعطیلات، تلطیف هوا، تزریق اکسیژن به محیط و  زیبایی منظررا دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر افزایش سرانه فضای سبز افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک در راستای افزایش سرانه فضای سبز سطح شهر اراک، اقدام به احداث فضای سبز در نقاطی از سطح شهر از جمله بلوار ابوریحان نموده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضا سبز شهرداری اراک در خصوص اقدامات صورت گرفته در احداث فضای سبز بلوار ابوریحان گفت: این سازمان کاشت چمن به مساحت 17 هزارمتر‌مربع ، 400 اصله نهال درخت، کاشت گل‌های فصلی به مساحتی بالغ بر 20 متر مربع و لوله گذاری به طول دو هزار و 500 متر در خصوص آبیاری تحت فشار را دستور کاری خود قرار داده بود که این مهم در مدت زمان 10 روز توسط پرسنل سازمان پارک ها و فضا سبز شهرداری تحقق یافت.

 حسنی هدف از احداث فضای سبز در سطح شهر را  تاثیرات مثبت فضاهای سبز بر روحیه افراد به عنوان مهمترین اثر گسترده شدن فضاهای سبز شهری و کنترل آلاینده‌ها عنوان کرد.