استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس کلانتر 170 کهریزک از دستگیری دو قاچاقچی کالا در محدوده جنوب پایتخت خبر داد و گفت: متهمان هنگام بارگیری کالاهای قاچاق دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سروان بایرام علی گوزل زاده ضمن اشاره به دستگیری دو قاچاقچی کالا در محدوده جنوب پایتخت افزود: با تحقیقات دایره تجسس کلانتری در خصوص اقدامات دو قاچاقچی کالا در این محدوده مشخص شد فردی به نام "کریم" اقدام به قاچاق و دپوی تعدادی اجناس قاچاق در کارگاه پلاستیک سازی واقع در خیابان احمد آباد کرده است، اقدامات مأموران این یگان برای بررسی موضوع آغاز شد.

وی بیان داشت: پس از انجام تحقیقات محلی و اعلام صحت خبر، مراتب به دادسرا منعکس و پس از اخذ دستور دستگیری متهم و بازرسی از محل در راستای اجرای دستور قضایی به محل مذکور اعزام شدند.

سروان گوزل زاده ادامه داد: مأموران پس از اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه متهم را به همراه همدستش به نام "ناصر" هنگام بارگیری دستگیر کردند در بازرسی از کارگاه 380 تلفن همراه، 68 کارتن انواع کفش زنانه، سه کارتن لوازم‌ آرایشی و سه کارتن ادکلن قاچاق کشف و ضبط شد و متهمان برای تکمیل پرونده راهی کلانتری شدند.

وی تصریح کرد: این متهمان در بازجوییهای انجام شده به جرایم خود اعتراف و عنوان داشت که با مسافرت به شهرستانهای اطراف اقدام به قاچاق کالا به تهران کرده و در بازار تهران توزیع می کند.

مأمور قلابی، هنگام اخاذی از راننده خودرو پشت چراغ قرمز دستگیرشد

رئیس کلانتری 104 عباس آباد از شناسایی و دستگیری یک مأمور قلابی هنگام سرقت از یک راننده خودروی سواری پشت چراغ قرمز در خیابان بهشتی خبر داد و گفت: این متهم با جعل عنوان از شهروندان شمال تهران اخاذی می کرد.

سرهنگ عزت الله معانی ضمن اشاره به خبر فوق، افزود: روز گذشته یک مأمورنما که با جعل عنوان از رانندگان در خیابان بهشتی میدان تختی اخاذی می کرد، بازداشت شد.

وی بیان داشت: این جاعل پس از اقدام به اخاذی سریعاً از محل دور می شد اما در آخرین ارتکاب به جرم خود مالباخته موفق شده بود، چهره وی را شناسایی کرده و به خاطر بسپارد که طی آن بلافاصله به مأموران کلانتری مراجعه کرده و اعلام شکایت کرد که براساس آن تیمی از مأموران ضمن تشکیل پرونده ای در خصوص جعل عنوان و اخاذی، برای دستگیری متهم پرونده اقدام کردند.

سرهنگ معانی اضافه کرد: در تحقیقات مشخص شد که این متهم "مصطفی" نام دارد و از جاعلان سابقه دار است که با جعل عنوان و مدارک خود را مأمور دولتی معرفی کرده و به بهانه های مختلف از شهروندان اخاذی می کند.

وی عنوان کرد: با توجه به چهره و سوابق به دست آمده از متهم تیمهای گشت انتظامی خودرویی و موتوری این یگان برای دستگیری وی اقدام به گشتزنی در محدوده هایی کردند که امکان فعالیت متهم می رفت تا اینکه موفق شدند این فرد را هنگامی که پشت چراغ قرمز از راننده یک خودروی سواری قصد اخذی داشت شناسایی و را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین هنگام شاکی که "اشکان" ‌نام داشت به مأموران گفت که دقایقی پیش پشت چراغ قرمز ایستاده بودم که متهم خود را مأمور دولتی معرفی کرده و گفت به علت بدحجاب بودن سرنشین شما، خودروتان توقیف باید شود و مجازات شما شلاق است با تهدید از من قصد گرفتن وجه نقد داشت که توسط مأموران دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در بازرسی از متهم یک قبضه چاقو کشف شد با بازداشت متهم و انتقال وی به کلانتری، تحقیقات و بازجویی آغاز شد که متهم به جرایم خود اعتراف و عنوان داشت که با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان مأمور از شهروندان به بهانه های مختلف اخاذی می کرده است.

گفتنی است، این متهم پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شد.

سارق منزل با حضور پلیس ناکام ماند

رئیس کلانتری 134 شهرک غرب از دستگیری یک سارق منزل در محدوده سرو غربی، خبر داد و گفت: این سارق توسط مأموران گشت کلانتری شناسایی و بازداشت شد.

سرهنگ مهرزاد بیژن نیا از دستگیری یک سارق منزل در محدوده سرو غربی خبر داد  و افزود: واحد گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده مذکور بودند که متوجه رفتارهای مشکوک مردی شده و افسر گشت برای رفع ظن خود به وی مراجعه کرد.

وی عنوان کرد: مرد مشکوک به محض دیدن مأمور پلیس سعی کرد با استفاده از تاریکی شب از محل فرار کند که این امر به تعقیب وی منجر شده و پلیس مرد مظنون را با شلیک تیر هوایی متوقف کرد.

کلانتر 134 شهرک غرب اضافه کرد: در نتیجه این تعقیب و گریز متهم بازداشت و برای تحقیقات به کلانتری منتقل شد که در جریان بازجوییها ضمن معرفی خود به نام "حسین" به جرم خود مبنی بر سرقت از منازل این محدوده اعتراف و عنوان داشت که با پرسه زنی در این محدوده به دنبال پیدا کردن منزلی برای سرقت بوده که مأموران او را بازداشت کرده اند.

وی تصریح کرد: متهم پس از اعتراف به جرم خود برای تحقیقات بیشتر به اداره مبارزه با سرقت آگاهی منتقل شده و در بازرسی از خودروی وی تعدادی اسناد، مدارک، لوازم و تجهیزات منزل کشف و ضبط شد که پس از هماهنگی با صاحبانشان به آنها باز پس داده شد.

زورگیر موتورسوار هنگام فرار بازداشت شدند

رئیس کلانتری 145 ونک از دستگیری یک زورگیر در میدان ونک خبر داد و گفت: این متهم تحت تعقیب، هنگام فرار بازداشت شد.

سرگرد ارسلان قاسم زاده ضمن اشاره به دستگیری یکی از زورگیران سابقه دار در میدان ونک به تشریح جزئیات پرونده این متهم پرداخت و افزود: مدتی پیش تعدادی از شهروندان محدوده خیابان انقلاب با مراجعه به کلانتری عنوان داشتند که از سوی یک زورگیر موتورسوار مورد حمله قرار گرفته و از این طریق خسارتهای زیادی به آنها وارد شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از مأموران تجسس کلانتری برای بررسی موضوع اقدام به بررسی مناطق جرم خیز کرده و همچنین مشخصات موتورسیکلت و چهره فرضی متهم را از مالباختگان به دست آورده و سعی کردند با بررسی سوابق متهمان و مظنونان در این زمینه، متهم را شناسایی کنند.

سرگرد قاسم زاده ادامه داد: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه یکی از تیمهای گشت انتظامی کلانتری در میدان ونک متوجه شد که یک موتورسوار در حال زورگیری از یک شهروند است که بلافاصله وی را تحت تعقیب قرار داده و دستگیر کردند.

رئیس کلانتری 145 ونک اظهار داشت: این اقدام به موقع مأموران نتیجه بخش بوده و متهم که "بهبود" نام داشت به کلانتری منتقل و در بازجوییهای انجام شده به جرایم خود اعتراف کرد.

گفتنی است، متهم به همراه پرونده تکمیل شده به دادسرا منتقل شد تا در این خصوص تصمیمات مقتضی گرفته شود.