کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در هشت ماه سپری شده از سالجاری بیش از شش میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله سپهر گفت: هنرمندان و صادرکنندگان کرمانشاهی با کسب تجربه موفق در تولید و فروش صنایع دستی، توانستند تولید و صادرات اینگونه کالاها را افزایش دهند.

وی افزود: گیوه از عمده محصول صادراتی صنایع دستی که از طریق گمرک صادر شده و امیدواریم بتوانیم آن بخش از صنایع دستی را که به صورت نامرئی و خارج از گمرک به کشورهای همسایه صادر می شود نیز با تلاش مسئولان در چارچوب صادرات گمرکی قرار گیرند.

سپهر ادامه داد: با توجه به تعهد اداره کل میراث فرهنگی برای بهره مندی هنرمندان و صنعتگران استان کرمانشاه از مزایای قانون بیمه تامین اجتماعی و توسعه کار و رونق تولید، این سازمان اقدام به صدور مجوزهای سه گانه و معرفی آنان به اداره کل فنی و حرفه ای و برگزاری آزمون های فنی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای می کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: هنرمندان و صنعتگران فعال استان می توانند پس از اخذ مجوزهای لازم از طریق معاونت صنایع دستی و شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای برای کسب گواهی مهارت فنی و تعیین صلاحیت فنی خود اقدام کنند.

سپهر افزود: در راستای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان صنعتگر مستقل در رشته های مختلف صنایع دستی 327 نفر از صنعتگران برای دریافت 9 هزار و 790 میلیون ریال تسهیلات از محل بودجه سال 90 به بانک معرفی شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد 310 نفر موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ 9 هزار و 200 میلیون ریال شده و تعداد 17 پرونده به مبلغ 590 میلیون ریال نیز در مرحله تکمیل پرونده و نوبت بانک برای دریافت تسهیلات است.

لازم به ذکر است، بیش از 400 هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه هم اکنون در 250 رشته صنایع دستی فعال هستند.