مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی گفت: دیماه در تاریخ مشهد نقطه عطفی بود زیرا حماسه 9 دی سال 88 استمرار حماسه دی قبل از انقلاب مردم این شهر است.

جلال فیاضی در گفتگو با  خبرنگار مهر اظهار کرد: مطبوعات و رسانه های استان حماسه 9 و 10 دی مردم مشهد در جریان انقلاب را فراموش نکنند چرا که اصولا دیماه در تاریخ این شهر نقطه عطفی بود که حماسه 9 دی سال 88 استمرار حماسه دی قبل از انقلاب مردم مشهد است.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با اشاره به جایگاه و وظیفه رسانه های استان در تبیین زوایای مختلف فتنه سال 88 بیان کرد: مسئله سال 88 می تواند از زوایای متفاوتی مورد توجه و تبیین رسانه ها قرار بگیرد.

فیاضی افزود: به عنوان مثال باید ببینیم چرا افرادی که بر اساس قوانین جاری کشور وارد صحنه انتخابات شدند و پذیرفتند وارد این صحنه رقابتی شوند بعد از انتخابات به قانون تن ندادند.

وی افزود: نکته بعدی که می تواند مورد توجه قرار بگیرد این سئوال است که چرا این خواسته ها که در چارچوب انتخابات بود ناگهان تبدیل به شعارهای ضد نظام شد و ابعاد براندازانه پیدا کرد.

وی افزود: همچنین باید به این سئوال که چرا کسانی که بدنبال خواسته های خودشان بودند وارد درگیری با نهاد های امنیتی و انتظامی شدند و فضای مسالمت آمیز کشور را متشنج کردند پاسخ داده شود.

کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی بیان کرد: رسانه های استان باید در روشن شدن نقش نظام سلطه جهانی و همین طور رسانه های وابسته به آنان نیز قدم بردارند و این مسئله را روشن کنند که چرا کسانی که مدعی مبارزه با استکبار بودند مرز بندی لازم با دشمنان انقلاب را انجام ندادند و حتی حمایت نیز کردند.

فیاضی افزود: رسانه های استان برای مخاطبانشان روشن کنند که چه طور شد که در حقیقت با هدایت و رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم دست و پای فتنه جمع شد و همچنین نقش رهبری و بویژه مردم در پایان دادن به فتنه تبیین و روشنگری های لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین می توان با بیان شواهد و قرائن تاریخی ابعاد این فتنه و آثار فتنه های که در تاریخ کشور و اسلام بوقوع پیوسته و آثار فتنه ها بر جنبش ها و انقلاب های مردم را مورد ارزیابی قرار داد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی درباره فعالیت های رسانه های استان افزود: رسانه های استان در باره تبیین و روشنگری جنبه های گوناگون فتنه 88 به طور کلی اقدامات خوبی انجام داده اند اما این اقدامات کافی نیست و باید به صورت گسترده تر و عمیق تر به ابعاد این فتنه پرداخته شود.

فیاضی بیان کرد: البته در پرداختن به ابعاد این فتنه نباید به همین چند روز اکتفا کرد و این کار باید در طول کل سال اتفاق بیفتد تا جامعه نسبت به مرزبندی نیروهای انقلاب و دشمن آگاهی بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به اتمام این دوره هیئت مدیره خانه مطبوعات استان افزود: اساس نامه جدید خانه مطبوعات تکمیل شده است و مجمع عمومی بزودی برگزار و اعضا جدید برگزیده خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی خانه مطبوعات را یک تشکل مورد نیاز جامعه مطبوعاتی استان دانست و گفت: خانه مطبوعات کارش را ادامه خواهد داد.