مشهد - خبرگزاری مهر: معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان رضوی گفت: حوزه های علمیه در خط مقدم به عنوان پیشانی اسلامی سازی جهان قرار دارند و اگر جهانی اسلامی می خواهیم حوزه های علمیه باید عقبه فکری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مهدوی ظهر دوشنبه در حاشیه اجلاس سراسری مدیران حوزه علمیه خراسان رضوی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: حوزه های علمیه در خط مقدم و به عنوان پیشانی اسلامی سازی جهان قرار دارند و اگر جهانی اسلامی می خواهیم حوزه های علمیه باید عقبه فکری باشد.

معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به لزوم آگاه سازی و بصیرت افزایی طلاب بیان کرد: جلسات متعدد بصیرت افزایی و آگاهی سازی طلاب نسبت به مسائل سیاسی به صورت مداوم و منظم برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدوی افزود: به هر صورت در حوزه علمیه هم ممکن است افرادی حضور داشته باشند که از بحث سیاسی شدن حوزه نگران باشند و اعتقادشان بر جدایی دین و سیاست باشد اما تعداد این افراد بسیار محدود است و در حاشیه قرار دارند.

وی بر لزوم آموزش زبان های خارجی به طلاب تاکید کرد و افزود: طلاب در موسسه امام سجاد(ع) و دانشگاه رضوی زبان انگلیسی را آموزش می بینند و بسیاری از آنها علاوه بر زبان عربی به انگلیسی نیز تسلط دارند و به منظور اشاعه فرهنگ اسلامی و تشیع به دیگر نقاط دنیا اعزام می شوند.

معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به بحث منبر دیجیتال اظهار کرد: منبر دیجیتال از جمله مباحث مطرح در حوزه علمیه خراسان رضوی است که سعی داریم در کنار راه اندازی وبلاگ ها و سایت های مختلف این کار را نیز تا حصول نتیجه لازم پی گیری کنیم. 

حجت الاسلام مهدوی در خصوص برنامه های پیش بینی شده در اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه استان گفت: برنامه ها در کمیسیون های چهارگانه برگزار خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون های آموزش و پژوهش، خدماتی و پشتیبانی، پذیرش و تحقیقات و کمیسیون زندگی مشاوره و سیاسی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.