مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر مسئول روزنامه قدس از برگزاری همایش "ادبیات عاشورایی" با حضور علیرضا قزوه و یوسفعلی میرشکاک به همت مؤسسه فرهنگی قدس خبر داد.

حمزه واقعی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای عینیت بخشیدن عاشورا در زندگی امروز و تبیین زندگی اسلامی باید به فکر، منش و رفتار عاشورایی باشیم.

وی با بیان اینکه باید فضای فکری، فرهنگی و اجتماعی به سمت فرهنگ عاشورایی سوق داده شود، افزود: خروجی عاشورا فضیلت، عدالت، کرامت و آزادگی و در نهایت انسان کامل بودن است و این مقدمه ای برای یک زندگی سالم است.

سردبیر روزنامه قدس افزود: در همایش ادبیات عاشورایی تلاش می‌شود، ترجمانی از مبانی فرهنگی، هنری، ادبی و زیباشناختی عاشورا بیان شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وجه هنری و زیباشناختی عاشورا برای مردم حسی‌تر است، برای ترویج بهتر فرهنگ عاشورا نیازمند بهره‌گیری از ادبیات عاشورا هستیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی و مدیر مسئول روزنامه قدس افزود: مصداق "ما رأیت الا جمیلاً" در جریان عاشورا، می‌تواند در زندگی مردم تجلی یابد.

وی با اشاره به یادمان استاد سرویها بیان کرد: استاد سرویها به عنوان پیرغلام حسینی، زندگی و دوره حیاتش را در این راه سپری کرد.

وی افزود: استاد به عنوان پدر دو شهید، جانباز و اسیر، منش و رفتاری عاشورایی داشت و زندگی‌اش در این راه متبلور شد.

وی گفت: این شاعر عاشورایی تا آخرین لحظه زندگی‌اش با این تفکر همراه او بود و می‌توان از او به عنوان یک الگو یاد کرد.

گفتنی است، در این همایش که عصر سه شنبه دوازدهم دیماه در سالن همایشهای روزنامه قدس برگزار می‌شود، استادان علیرضا قزوه و یوسفعلی میرشکاک سخنرانی خواهند کرد و شاعران برجسته سرزمین هنرخیز خراسان نیز به شعرخوانی خواهند پرداخت.