کرج- خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی طی هفته هوای پاک در فردیس کرج و شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

حسن پسندیده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه های هفته هوای پاک در استان البرز با اشاره به شعار صنعت پاک، هوای پاک و عناوین روزهای هفته گفت: راه اندازی دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در فردیس کرج و شهرستان ساوجبلاغ از جمله برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری همایش آلودگی هوا با دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان ساوجبلاغ گفت: عرضه سوخت یورو 4 در برخی جایگاههای سوخت و تسهیل در ارائه خدمات توسط مراکز معاینه فنی خودرو و تشدید اقدامات در برخورد با خودروهای آلاینده با هماهنگی پلیس راهور استان، بازدید گروهی خبرنگاران از مرکز کنترل و پایش محیط زیست و برگزاری کارگاه های آموزشی آلودگی هوا برای صنایع به عنوان منابع ساکن آلودگی طی هفته هوای پاک ارائه خواهد شد.

وی برگزاری مانور پایش صنایع با تاکید بر جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده هوا با هماهنگی مراجع قضایی، برگزاری جشن هوای پاک در مدارس و مسابقات مختلف فرهنگی آموزشی محیط زیست در سطح استان، بهره برداری و افتتاح سیستم های پایش لحظه ای واحدهای صنعتی و تولیدی و اجرای برنامه درختکاری با حضور دوستداران طبیعت از اهم برنامه های در دست اجرا در هفته هوای پاک استان است.

وی یادآور شد: پیش از آغاز هفته هوای پاک نشستی رسانه ای با خبرنگاران برگزار می شود.

 دلایل کسب رتبه برتر کشوری حفاظت محیط زیست البرز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین در خصوص رتبه نخست محیط زیست البرز در نمایشگاه دوازدهم ضمن اشاره به اولویت و شعار سازمان حفاظت محیط زیست در سال جاری مبنی بر تاکید بر عمومی سازی فرهنگ حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بر این اساس فعالیتهای ما در نمایشگاه با محوریت مسائل آموزشی و فرهنگی برای کودکان و بزرگسالان پیش بینی شد.

وی گفت: فراهم کردن فضای مورد نیاز برای آشنایی اقشار مختلف مردم با عرصه های محیط زیست، نمایش گونه های زنده جانوری، ارائه نکات آموزشی در برخورد با حیات وحش و محیط زیست، آموزش نحوه بازیافت ضایعات قابل استفاده خانگی به کودکان، تشریح فعالیتهای محیط بانان، نمایش سامانه پایش لحظه ای آن لاین برای آب، هوا و نمایش پایش خروجی کارخانه ها و صنایع استان البرز با استفاده ازسیستم فیلتراسیون در خروجی کارخانه ها از جمله دلایل این انتخاب مطرح شد.

ارائه نکات آموزشی در موضوع "ورمی کمپوست" که طی ترکیبات آلی به کود قابل استفاده در باغچه ها، خاک گلدان ها و بخشهای کشاورزی تبدیل می شود از دیگر دلایل کسب این رتبه بود که پسندیده به آن اشاره کرد.

به گفته پسندیده بیش از 500 کودک به همراه خانواده هایشان از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست بازدید کردند.