نیم فصل نخست مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر در حالی با برگزاری دیدارهای هفته پنجم به پایان می‌رسد که قهرمان این مرحله از مسابقات دیدار راحتی برابر تیم قعرنشین خواهد داشت در حالیکه رقابت تیم‌های میانه جدولی کاملا تعیین کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته از مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده در تهران و همدان پیگیری می‌شود. هفته‎ای که در پایان آن رده بندی نهایی 6 تیم شرکت کننده در دور رفت مشخص خواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر بانک دی، پتروشیمی بندرامام و علیصدر همدان رده‌های اول، دوم و ششم جدول رده بندی را در اختیار دارند و هیچ نتیجه‎ای نمی‎تواند جایگاه این دو تیم را تغییر دهد.

نخستین دیدار هفته پنجم و پایانی نیم فصل نخست مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر میان دو تیم پتروشیمی بندرامام و نفت سپاهان برگزار می‌شود. پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی است. این تیم امسال با ترکیبی متفاوت از همیشه در مسابقات شرکت کرده است به همین دلیل در مقابل تیمی مانند بانک دی شانس زیادی برای قهرمانی ندارد اما همچنان حریفی بزرگ برای رقیبانش محسوب می‎شود.

مهران احدی، محمدرضا اخلاق‌پسند، محمد فرقدانی و محمد علی روئین‌تن بازیکنان پتروشیمی هستند که از مجموع دیدارهای گذشته خود صاحب هفت امتیاز و رده دوم شده‌اند. آنها حتی اگر نتیجه دیدار این هفته را هم واگذار کنند در همین رده خواهند ماند. بنابراین برد و باخت در این بازی بیشتر از پتروشیمی برای نفت سپاهان مهم  است که فاصله زیادی با قعر جدول ندارد و نیازمند امتیاز کامل یک بازی است تا موقعیتش را بهتر کند.

دو دیدار دیگر هفته پنجم مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر روز یکشنبه برگزار می‌شود. در روز دوم این هفته از مسابقات تیم‌های بانک دی وعلیصدر همدان به مصاف هم می‌روند. دو تیمی که به ترتیب بدون باخت و بدون برد در صدر و جدول رده بندی قرار دارند و از این حیث برگزارکننده رقابتی یک طرفه خواهند بود.

روی کاغذ تیم جوان علیصدر که با مربیگری نادر شاملو و بازیکنان جوانی مانند محمد بوجاریان، پیمان نوروزی، علیرضا ملارجبی و سینا کیهان در مسابقات شرکت کرده بازنده جدال با تیمی است که چهره‌های نام آشنای تنیس روی میز ایران مانند برادران عالمیان، واحد مالمیری و شهرام سربخشیان را در اختیار دارد و قهرمانی‌اش در نیم فصل مسجل شده است. هرچند رقم خوردن نتیجه‌ای غیر از این هم تغییری در جایگاه این دو تیم ایجاد نخواهد کرد.

در این میان حساس‌ترین دیدار هفته پنجم مسابقات تنیس روی میز لیگ برتر میان دو تیم دانشگاه آزاد و پتروشیمی نوری همدان برگزار می‌شود. دو تیمی که موقعیت کاملا مشابه یکدیگر دارند و رقابت آنها برای تعیین جایگاه سوم و چهارمی جدول رده‌بندی در پایان نیم فصل است. در حال حاضر دانشگاه آزاد تیم سوم جدول رده‌بندی است و پتروشیمی نوری همدان که در رده چهارم قرار دارد.

برنامه دیدارهای هفته پنجم و پایانی نیم فصل نخست رقابت‌های تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌های کشور و جدول رده‌بندی تیم‌های شرکت کننده به شرح زیر است:

شنبه 16/10/91
* نفت سپاهان - پتروشیمی بندرامام (ساعت 16 - سالن آکادمی بین المللی تهران)

یکشنبه 17/10/91
* علیصدر همدان - بانک دی (ساعت 16 - سالن همدان)
* دانشگاه آزاد - پتروشیمی نوری بوشهر (ساعت 16 - آکادمی بین المللی تهران)

جدول رده‌بندی:
1- بانک دی (4 برد، بدون باخت، 8 امتیاز)
2- پتروشیمی بندرامام (3 برد، یک باخت، 7 امتیاز)
3- دانشگاه آزاد (2 برد، 2 باخت، 6 امتیاز)
4- پتروشیمی نوری بوشهر (2 برد، 2 باخت، 6 امتیاز)
5- نفت سپاهان (یک برد، 3 باخت، 5 امتیاز)
6- علیصدر همدان (4 باخت، بدون برد، 4 امتیاز)