آیت الله احمد خاتمی در مراسم تدفین آیت الله تهرانی گفت: ایشان آرزو داشتند در آستانه اربعین به مولایشان امام حسین(ع) بپیوندند که آرزوی ایشان محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد خاتمی در جمع عزاداران حسینی و تشییع کنندگان پیکر آیت الله مجتبی تهرانی در حرم حضرت عبدالعظیم، گفت: آیت الله مجتبی تهرانی ادیبی بود که خدمتگزار اهل بیت بود و به امام حسین (ع) و اهل بیت یک عمر عشق ورزید.

وی افزود: ایشان آرزو داشتند در آستانه اربعین به مولایشان امام حسین(ع) بپیوندند که آرزوی ایشان محقق شد.

وی تصریح کرد: مومن 5 نشانه دارد. مومن هم نمازهای واجبش را می خواند و هم نمازهای مستحب که نوافل نام دارد. نوافل ملاقات خصوصی با خداست و اولیاء خدا از این ملاقات بهره ها گرفته اند. باید توجه داشت اهل سحر و کسانی که اهل دولت سحر هستند از انحراف بیمه می شوند. در اهمیت موقع سحر امام حسن عسگری فرمودند: "موقع سحر درهای خداوند به روی بندگان باز است".

خاتمی تاکید کرد: شیعه هم نماز اول وقت را می خواند و هم به نوافل و ملاقات خصوصی با خدا بها می دهد. در حدیث آمده با نوافل انسان محبوب خداوند می شود.

وی یادآور شد: مومن وقتی محبوب خداوند شد گوشش، گوش خدایی می شود و آنچه را که دیگران نمی شنوند می شنود و چشم او آن را می بیند که دیگران نمی بینند. دست او نیز دست خدایی می شود و زبان او هم زبان خدایی. این است برکات انس ویژه با خداوند.

خاتمی افزود: پیشانی و صورت را در پیشگاه خداوند بر زمین گذاشتن عزت می آورد. نمونه برجسته اوصاف مذکور امام حسین (ع) است.

وی در ادامه تاکید کرد: شیعه روز اربعین زیارت اربعین می خواند. در اهمیت این زیارت باید توجه داشت که در کنار زیارت عاشورا از زیارت های مقبول امام حسین (ع) است. زیارت عاشورا سندش به امام باقر (ع) می رسد و نقل است که حدیث قدسی است.