بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:مجتمع پتروشیمی گناوه عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری جمعه‌شب در جمع بسیجیان شهرستان بوشهر اظهار داشت: بسیجیان راه امام حسین (ع) را ادامه می‌دهند و همین عاملی برای شکست‌ناپذیری انهاست که باعث شده تا دشمنان در مقابله با ایران در سردرگمی فرو روند.

وی اضافه کرد: زمانی که نظام در بحرانی‌ترین شرایط با هجوم دشمنان اسلام و ایران روبه رو بود و دشمنان آمده بودند تا این نظام و دستاوردهای آن را ساقط کنند، بسیجیان به عنوان رشیدترین، ثابت قدم‌ترین و مخلص‌ترین افراد با رهبری امام (ره) توانستند باعث سربلندی جهان اسلام باشند.

جمیری افزود: عزت، سربلندی، پیشرفت در عرصه‌های مختلف این امت به واسطه حضور همه جانبه بسیجیان در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بسیجیان با حضور گسترده خود در صحنه‌های مختلف نظام وحشت در دل دشمنان اسلام انداخته‌اند.

جمیری در ادامه یادآور شد: شرایط در دوران فتنه بسی سخت‌تر از جنگ بود اما این بسیجیان با بصیرت بودند که اوضاع را آرام کردند.

برخی افراد قدر وجود بسیج و بسیجیان را نمی‌دانند

وی بیان داشت: دشمنان با توطئه تجربه شده که چند نظام سیاسی را ساقط کرده بودند و با برنامه ریزی دقیق و اساسی و با همه نیروهای فکری داخلی و خارجی وارد عرصه شدند اما کسی که این را پایان داد و از تهدید به فرصت تبدیل و ختم به ارزش‌های الهی کردند بسیجیان بودند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: 9 دی تاریخ دیگری در انقلاب بوجود آورد که رهبری و فرماندهی آن میدان طاقت فرسا بسیجیان بودند.

جمیری با بیان اینکه بعضی از افراد قدر وجود بسیج و بسیجیان را نمی‌دانند، گفت: عظمت بسیج این است که نزد اولیای خدا ارزشمند بوده و باعث ترس و وحشت در دل دشمنان می شوند.

وی ادامه داد: هیچکس نمی تواند بسیج را آن طور که شایسته است وصف کند، ثمره این نهال مقدس عالم‌گیر شده و بیداری در جهان ثمره وجود بسیجیان است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی معنویت حاکم بر این نظام را از وجود بسیج دانست و گفت: استیصال و سردرگمی استکبار جهانی در عرصه بین الملل از وجود بسیج و بسیجیان نشات می‌گیرد.

ضعف استان بوشهر در داشتن پیمانکاران قوی/ حضور غیربومی‌ها در پروژه‌های بزرگ

وی افزود: شرایط خاصی از لحاظ ایجاد کار و اشتغال بر کشور حاکم است که در این زمینه دچار مشکلاتی نیز شده‌ایم اما بوشهر از پتانسیل بالایی برخوردار است که اگر خواسته باشیم داشته‌هایمان هموار سازیم زمینه‌های اشتغال کار سختی نیست.

جمیری اظهار داشت: با وجود سند توسعه اشتغال استان، باید شاهد اجرایی شدن آن در حل مشکلات اشتغال جوانان بوشهری باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس افزود: مجتمع پتروشیمی در حوزه شهرستان گناوه که مصوبه سال 86 است در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حل مشکلات اشتغال باید کارهای اساسی، مهم و ماندگار صورت گیرد، تصریح کرد: بوشهر در گرفتن پروژه‌های مهم و بزرگ از وجود پیمانکاران قوی برخوردار نبوده و به همین دلیل پروژه‌های بزرگ این استان در دست پیمانکاران غیر بومی است.

رئیس‌جمهور در عزل و نصب‌ها تعامل مناسبی با نمایندگان مجلس ندارد

جمیری یادآورشد: دانشگاه‌ها باید در آموزش‌های خود به سمتی پیش روند که خروجی آنها متناسب با نیاز جامعه و اشتغال جوانان باشد که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته و در آینده در بهره‌گیری از نیروهای بومی در عرصه‌های مختلف مشکلی نخواهیم داشت.

وی بیان داشت: سیاست سالم را رهبر دینی تبیین می کند پس رابطه ما با دیگران نیز متناسب رابطه افراد با رهبر باشد و اگر کسی به مقداری که با رهبری زاویه پیدا کند ما نیز با او نخواهیم بود .

نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس به تعاملات رئیس جمهور با نمایندگان مجلس پرداخت و افزود: رئیس جمهور نسبت به تعامل، همکاری و مشورت با نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها اعتقادی ندارد.

وی در پایان گفت: در مبارزه با بدحجابی های موجود در شهرها برخوردها باید به گونه ای باشد که بازخورد بهتری داشته باشیم.