مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس کمیته آموزش هیئت فوتبال خراسان رضوی از برگزاری دوره مربیگری فوتبال پایه در مشهد خبر داد.

مجید مرتضایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: دوره مربیگری فوتبال پایه زیر نظر اسماعیل شجیع، مدرس رسمی فدراسیون فوتبال با حضور 24 نفر از بازیکنان جوان و پا به سن گذاشته استان در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دوره که به صورت فشرده برگزار شد، شرکت‌کنندگان به فراگیری فنون آموزش فوتبال به گروه سنی نونهالان پرداختند.

رئیس کمیته آموزش هیأت فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: دوره مربیگری فوتبال پایه قرار بود به صورت پنج روزه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود که متأسفانه بنابه شرایط جوی و بارش برف، دچار اختلال چند روزه شد.

مرتضایی با بیان اینکه پذیرفته‌شدگان این دوره مجوز شرکت در دوره مربیگری درجه C کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب می‌کنند، گفت: موارد آزمون مربیگری فوتبال پایه شامل آزمون تئوری و عملی بوده که در بخش‌های مختلف مرتبط با امر مربیگری صورت گرفته است.

رئیس کمیته آموزش هیأت فوتبال خراسان رضوی افزود: پس از اعطای گواهی قبولی در این دوره، کمیته مربیان هیأت فوتبال برای پذیرفته‌شدگان پرونده‌ای را تشکیل می‌دهد تا در ادامه بتواند با مربیان ارتباط برقرار کند و روند پیشرفت آنها را جویا شوند.

وی اظهارداشت: براساس تدابیر درنظر گرفته شده امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی، بتوانیم سطح علمی و فنی مربیان فوتبال استان را بالا ببریم و با پرورش ظرفیت‌های بالقوه موجود، وضع فوتبال خراسان را از رکود فعلی خارج کنیم.