جشنواره سی و یکم تئاتر فجر نسبت به چند دوره گذشته جشنواره با تأخیر در ارائه اطلاعات و اخبار توسط دبیر آن همراه است و باید رونمایی نشدن از پوستر را هم به جدول تأخیری‌های جشنواره اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تصور می‌شد سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که با استعفای محمد حیدری دبیر این جشنواره و معرفی دیرهنگام رحمت امینی به عنوان دبیر جدید جشنواره با مشکلات فراوانی در برنامه ریزی و برگزاری مواجه شود اما شاهد بودیم که برنامه‌ریزی‌های دبیر جشنواره به گونه‌ای بود که جشنواره با کمترین حاشیه خود را برای برگزاری آماده کرد.

اما برنامه‌ریزی‌های دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا به این لحظه به گونه‌ای بوده که گویا قرار است تأخیر و بی‌نظمی باعث نگرانی هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر باشد. در دوره‌های گذشته حداقل یک ماه مانده به برگزاری جشنواره پوستر این رویداد بین‌المللی منتشر و رونمایی می‌شد.

به عنوان مثال با وجود انتخاب دیرهنگام دبیر جشنواره سی‌ام و فشردگی در برنامه‌ها و برنامه ریزی‌ها پوستر این دوره در 10 دی‌ماه رونمایی شد. این رونمایی در حالی بود که جشنواره از 5 بهمن‌ماه کار خود را آغاز می‌کرد. در دوره‌های گذشته نیز پوستر جشنواره در چنین بازه زمانی رونمایی می‌شد.

متأسفانه تنها شش روز به برگزاری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر زمان باقی است و هنوز پوستر جشنواره رونمایی نشده است. این در حالی است که پوستر یک جشنواره به عنوان شناسنامه و ابتدایی‌ترین و در عین حال مهمترین عنصر تبلیغاتی یک رویداد هنری است.

باید تا برگزاری اولین و آخرین نشست رسانه‌ای دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آن هم یک روز مانده به برگزاری جشنواره منتظر بود تا سعید کشن‌فلاح نحوه برنامه‌ریزی و سیاست گذاری خود برای جشنواره سی و یکم را تشریح کند.

امید است که پوستر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حداقل در روز برگزاری تنها نشست رسانه‌ای دبیر رونمایی شود!