دیر - خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: میانگین ماندگاری پزشکان از سال84 که 14 ماه بود به 25 ماه در سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فخرایی چهارشنبه‌شب در نشست با مسئولان و کارکنان بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: با ارایه تسهیلات لازم به نیروهای بهداشتی درمانی خوشبختانه شهرستان دیر به لحاظ ماندگاری پزشکان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و از آنجا که بعضی از نیروهای بهداشت و درمان که جذب سیستم می شوند غیر بومی اند حفظ و نگهداشت آنان پس از پایان طرح با ارایه خدمات ویژه‌ای که با عنایت و مساعدت ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تدارک دیده، میسر شده است.

فخرایی به تاثیر ماندگاری متخصین بهداشت و درمان در منطقه اشاره کرد و گفت: آشنایی پرسنل بهداشت و درمان به خصوص پزشکان با مردم منطقه و بیماری‌های شایع در آن با میزان ماندگاری آنان در منطقه ارتباط مستقیم دارد و هرچه این میزان بیشتر باشد، پزشکان بیماران خود را بهتر شناخته و از پرونده سلامت آنان بیشتر باخبر هستند.

وی با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در زمینه ماندگاری پزشکان وضعیت خوبی دارد اضافه کرد : میانگین ماندگاری پزشکان از سال84 که سال اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرستان دیر بوده است از 14 ماه به 25 ماه در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر به اقدامات انجام شده در راستای افزایش ماندگاری پزشکان در این شهرستان اشاره کرد و عنوان داشت : ایجاد پانسیون مجزا، تجهیز پانسون‌ها، ارایه امکانات رفاهی از قبیل سرویس رفت و برگشت، غذا، اردوها سیاحتی زیارتی و راه‌اندازی طرح اقماری پزشکان خانواده از جمله اقدامات موثر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در راستای حفظ و نگهداشت نیروهای بهداشت و درمان بوده است.

وی در خصوص وضعیت موجودی پزشکان در شهرستان دیر تصریح کرد: خوشبختانه به تناسب جمعیت تحت پوشش شهرستان، نیروی پزشک در مراکز بهداشتی درمانی به فعالیت مشغولند و خدمات بهداشتی درمانی به شهروندان ارایه می‌دهند.