استان تهران - خبرگزاری مهر: همزمان با ایام سوگواری 28 صفر بمناسبت شهادت امام رضا(ع)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت ح ضرت رسول(ص) تجمع سه هزار نفری عزادارن و هیئتهای مذهبی در آستان مقدس امامزاده زید(ع) جنوب غرب تهران برگزار خواهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم در آستانه هفته وقف و تعظیم شعائر دینی در هیئت به صورت سینه زنی دسته جات عزاداری از مساجد به سمت آستان مقدس امامزاده زید(ع) برگزار می شود.

همچنین این مراسم با سخنرانی ائمه جماعات و مداحی حاج جواد حیدری از ساعت 15 تا 17 در آستان مقدس امامزاده زید(ع) واقع در خیابان نعمت آباد جاده ساوه همراه با اطعام به عزادارن برپا می شود.

مراسم زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در بقاع متبرکه استان تهران

همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از راه دور در بقاع متبرکه استان تهران برگزار می شود.

مراسم زیارت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) همزمان با ایام سوگوراری این بزرگواران روز جمعه 22 دی ماه مصادف با 28 ماه صفر با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بقاع متبرکه استان تهران برگزار می شود.

گفتنی است، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران از عموم مردم برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم معنوی دعوت به عمل می آورد.

تجلیل از خانواده های شهدا در آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع)

به مناسبت هفته وقف مراسم غبارروبی از مزار شهدا و اهدا شاخه گل و تجلیل از خانواده های شهدا در آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار می شود.

این مراسم با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمعی از مسئولان شنبه 23 دی ماه ساعت 14 و 30 دقیقه در آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) چیذر واقع در خیابان شریعتی، خیابان صالح، چهار راه اسدی، خیابان حکمت، بلوار اندرزگو، میدان چیذر برگزار می شود.

نمایشگاه قرآنی به مناسبت دهه فجر در شمیرانات برپا می شود

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان شمیرانات از برپایی نمایشگاه قرآنی در ایام مبارک دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

حجت‏الاسلام محمدرضا مبارکی ‏زاده با اشاره به در پیش بودن مناسبتهای بزرگی همچون میلاد رسول مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و همچنین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بر لزوم همکاری بیشتر دستگاه‏ های اجرایی و نهادهای فرهنگی این شهرستان تاکید کرد.

برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوعات اخلاق نبوی، وحدت و سیره زندگی حضرت محمد(ص) و برپایی نمایشگاه قرآنی در ایام مبارک دهه فجر از دیگر برنامه های این شهرستان است.

سانحه رانندگی در تهران یک کشته برجا گذاشت

تصادف یک دستگاه پراید با یک تریلر در تهران، بامداد پنجشنبه منجر به فوت راننده زن پراید شد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: این سانحه رانندگی در مسیر شرق به غرب بزرگراه همت زیر پل پاسداران رخ داد.

وی گفت: در این حادثه خودروی پراید کاملاً زیر تریلر قرار گرفته بود و راننده آن که یک زن 31 ساله بود در خودرو محبوس شد که آتش نشانان پس انجام عملیات ایمن سازی محل، پس از حدود 50 دقیقه تنها مصدوم حادثه را از خودرو خارج کردند که پس از بررسی علایم حیاتی توسط امدادگران اورژانس مشخص شد که این زن جان خود را از دست داده است.