عسلویه - خبرگزاری مهر: امام جمعه عسلویه گفت: مسئولان همواره امانت‌دار رای مردم بوده‌ و هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با اشاره به ویژگی‌های امام رضا(ع) افزود: امام رضا(ع) هیچ سایلی را دست خالی نمی‌فرستاد و به امام رئوف و امام مهربان مشهور است و مهربانی‌اش حتی شامل حیوانات نیز می‌شد.

امام جمعه عسلویه با تاکید بر اینکه باید دامن پرمهر اهل‌بیت(ع) را رها نکنیم اذعان داشت: الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار(ع) رمز موفقیت است.

وی با تسلیت سالروز رحلت جانسوز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بر لزوم الگوبرداری از پیامبر رحمت(ص) و ائمه اطهار (ع) در زندگی تاکید کرد.

امام جمعه عسلویه خاطرنشان کرد: قرآن مهر تاییدی بر ویژگی‌های الهی و آسمانی حضرت محمد(ص) زده و در جای جای قرآن بر اخلاق برجسته آن حضرت تاکید شده است.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: نمونه‌های فراوانی از رفتار مهربانانه آن حضرت با کودکان و رفتار بزرگوارانه با بزرگسالان وجود دارد و در تمام دوران زندگی باید از رفتار پیامبر اسلام(ص) الگوبرداری کنیم.

وی با برشمردن ویژگی‌های امام حسن مجتبی(ع) نیز گفت: ما باید از زندگی این امام بزرگوار درس بگیریم؛ کریم اهل‌بیت (ع) که سه بار تمام زندگیش را در راه اسلام به فقرا بخشید و چندین بار با پای پیاده به سفر حج مشرف شدند و وقتی آن حضرت وضو می‌گرفتند رنگ از چهره‌اش عوض می‌شد.

وی به سالروز فرار شاه خائن از کشور در 26 دی ماه اشاره کرد و اذعان داشت: به واسطه حضور روحانیت آگاه و در راس آن امام عظیم‌الشان(ره) و با حضور مردم شاه مجبور به فرار از کشور شد.

امام جمعه عسلویه در ادامه سالروز شهادت فدائیان اسلام و شهید نواب صفوی و یارانش را یادآور شد و اظهار داشت: نواب صفوی و یارانش مظلومانه به شهادت رسیدند و خونشان را در راه حفظ اسلام تقدیم کردند.

وی  یادآور شد: بیش از 34 انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با آزادی و با مشارکت بالای مردم برگزار شده و مسئولان همواره امانت‌دار رای مردم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژادبا بیان اینکه مواظب باشیم با گفتار و موضع‌گیری‌های خود با دشمن همراه نشویم افزود: امروز نظام اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و روز به روز نیز شاهد اقتدار بیشتر نظام هستیم.