یک روزنامه غربی از آماده باش ارتش انگلیس برای وارد شدن در جنگ مالی که از روز جمعه و با حمله جنگنده های فرانسوی آغاز شده، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، انگلیس هوایپماهای بدون سرنشین و جاسوسی خود را با هدف وارد شدن در جنگ مالی به حال آماده باش درآورده است.

این در حالی است که یکی از هواپیماهای ترابری وزارت دفاع انگلیس نیز برای حرکت به سمت غرب آفریقا آماده می شود.

روزنامه فوق در گزارش خود می نویسد : انگلیس حمایت خود را از حملات فرانسه به مالی برای مقابله با گسترش نفوذ القاعده اعلام کرده و هواپیماهای سی-17 بریتانیایی در همین رابطه به غرب آفریقا اعزام شده اند.

این دو هواپیما شب گذشته انگلیس را ترک کرده اند و وزارت دفاع انگلیس نیز فرود آمدن این دو هواپیما را در یک پایگاه فرانسوی تائید کرده است. این هواپیماها اولین سری از نیروها و تجهیزات انگلیسی هستند که در جنگ مالی وارد می شوند.

تصمیم انگلیس برای ورود به جنگ مالی در حالی است که جدیدترین گزارش های ارسالی از مالی حکایت از عقب نشینی نیروهای شورشی به سمت جنوب دارد.

در 9 ماه گذشته شورشیان مرتبط با القاعده اغلب مناطق شمال مالی را به تصرف خود درآورده و تهدید کرده بودند که دولت مالی را سرنگون می کنند.

در این میان هر چند هوایپماهای بدون سرنشین و جاسوسی انگلیس به حال آماده باش درآمده اند اما با این وجود دفتر "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که هیچ یک از نظامیان انگلیسی در جنگ مالی شرکت نخواهند داشت و فقط تجهیزات نظامی این کشور در جنگ جدید حضور خواهند داشت.

دلیل شرکت انگلیس در جنگ مالی آن است که، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه و کامرون با این مسئله موافق بوده اند که وضعیت موجود در مالی یک تهدید واقعی علیه امنیت بین الملل محسوب می شود.