محمد کاظم مزینانی، سومین مجلد از سه‌گانه خود درباره انقلاب اسلامی را در حالی تالیف می‌کند که دومین مجلد از این مجموعه با عنوان «آه با شین» کماکان در انتظار انتشار به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کاظم مزینانی با اشاره به مجلد سوم سه‌گانه خود درباره انقلاب اسلامی اظهار کرد: فعلا مشغول نوشتن جلد سوم سه گانه انقلاب هستم. جلد اول با عنوان«شاه بی شین» به روایت محمدرضا شاه پهلوی پرداخت. جلد دوم هم که عنوانش «آه با شین» است به روایت فعالیت‌ها و زندگی یک مبارز انقلابی با گرایش چپ می‌پردازد که داستان زندگی او و تناقض‌ها و تفاوت‌های نسل او با فرزندش را تصویر می‌کند و جلد سوم هم به نوعی نوستالژی از نسل خودم و کسانی است که در آن دوران و بعد از انقلاب زندگی کرده‌اند.

وی درباره جلد سوم این سه‌گانه ادامه داد: جلد سوم این سه گانه به نوعی یک اتوبیوگرافی است که بر مبنای تجربه‌های زیستی من در دوره پهلوی و تحولات بعد از انقلاب، جنگ تحمیلی تاکنون با زبان اول‌شخص در قالب داستانی تألیف خواهد شد.

مزینانی که به عنوان داور بخش داستان بزرگسال پنجمین جشنواره داستان انقلاب هم فعالیت دارد درباره اتمام داوری‌ها و اعلام نامزدها گفت: حجم آثاری که در پنجمین دوره جشنواره داستان انقلاب شرکت کرده‌اند خیلی زیاد است و هنوز زود است درباره نامزدها صحبت شود.

وی البته با ارائه پیشنهادی به این جشنواره اظهار کرد: اگر در جشنواره انقلاب تنوع گفتمانی رعایت شود و به نسل جوان اعتماد شود که بتواند به راحتی بنویسد این جشنواره خیلی موفق‌تر خواهد بود.

جلد دوم این سه گانه با عنوان «آه با شین» در حال حاضر در واحد تولید انتشارات سوره مهر مراحل آماده سازی را طی می‌کند.