چناران - خبرگزاری مهر: فرماندار چناران گفت: از سه هزار و 889 تعهد سه هزار و 55 مورد آن در زمینه اشتغال محقق شده که 77 درصد پیشرفت فیزیکی در این راستا شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسینی صبح سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری چناران اظهار کرد: یکی از اصلی ترین و مهمترین زیر ساختهای اشتغال بحث آموزشی است که سازمان فنی حرفه ای در حوزه آموزش و مهارت آموزی نقش موثری دارد.

فرماندار چناران افزود: جایگاه اشتغال چناران در استان خاص است و باید تلاش شود که از بحرانها در صنایع و مشاغل جلوگیری شود و دستگاههای خدمات رسان مساعدت لازم را با آنان داشته باشند.

حسینی بیان کرد: چناران با توجه به نزدیکی به کلان شهر مذهبی و مهاجر پذیر بودن آن از ظرفیتها و پتانسیلهای بالایی برخوردار است و باید نهایت مساعدت و همکاری با صنایع و مشاغل را داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه اشتغال هیچ توجیهی از سوی مسئولان قابل قبول نیست و همه مسئولان با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری در راستای ایجاد اشتغال قدم بردارند.

رئیس شورای اشتغال و سرمایه گذاری چناران با انتقاد از بانک های عامل مبنی بر اینکه چرا مصوبات بانک مرکزی را اعمال نمی کنند افزود: طبق بخشنامه های مختلف از مراجع ذی ربط، وام تا مبلغ 10 میلیون تومان یک ضامن می خواهد و ضامن نیز کارمند و غیر کارمند فرقی نمی کند.

حسینی به مسئولان و بانک های عامل هشدار داد و تاکید کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای تقویت حوزه اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی آحاد مختلف جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.